برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
ورزشی

فدراسیون فوتبال از سینماها حق پخش خواست!

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
فدراسیون فوتبال از سینماها حق پخش خواست!

خبر ورزشي/ مدير مجموعه سينمايي «آزادي» ضمن اشاره به تجربه نمايش بازي تيم ملي ايران و کامبوج در برخي سينماها، از سهم‌خواهي فدراسيون فوتبال از فروش حاصل از اکران بازي‌هاي فوتبال خبر داد.
سجاد نوروزي مدير مجموعه سينمايي «آزادي»  ضمن اشاره به تجربه اکران بازي تيم ملي فوتبال ايران مقابل کامبوج در اين سينما و چند سينماي ديگر با اخذ مجوزهاي لازم، درباره استمرار اين رويکرد گفت: هنوز مشخص نيست بتوانيم اين حرکت را ادامه دهيم چرا که پس از اخذ مجوز اکران فوتبال در سالن‌هاي سينما با پيگيري انجمن سينماداران، اخيراً فدراسيون فوتبال در نامه‌اي به اماکن، اعلام کرده است وزارت ارشاد سرخود و بدون مشورت با ما اين مجوز را صادر کرده است. فدراسيون فوتبال مي‌گويد من حق پخش خودم را از اکران فوتبال در سينماها مي‌خواهم و اگر سينماها بخواهند بازي فوتبال را روي پرده اکران کنند، بايد حق پخش آن را به ما بپردازند.
وي ادامه داد: اداره اماکن بر مبناي همين نامه، ديگر نمي‌تواند مجوز نمايش بازي‌هاي بعدي تيم ملي را به سالن‌هاي سينمايي بدهد و به تعبيري نمايش بازي ايران و کامبوج به‌صورت يک استثنا براي ما ممکن شد و در اين شرايط براي روزهاي آينده بعيد است سالن‌هاي سينما مجدد اجازه اکران فوتبال را پيدا کنند.
کرونا ۵ ميليارد تومان به سينماها ضرر زدسوال ما اين است که تلويزيون در تمام اين سال‌ها که بازي‌هاي تيم ملي را پخش کرده است، آيا حق پخش به فدراسيون فوتبال پرداخت کرده است که حالا فدراسيون به دنبال گرفتن حق پخش از سالن‌هاي سينماست؟ نوروزي در ادامه توضيحات خود گفت: انجمن سينماداران در روزهاي اخير پيگيري‌هايي انجام داد تا سرانجام آقاي فرجي مديرکل عرضه و نمايش سازمان سينمايي در نامه‌اي اعلام کرد مشروط به مجوز فدراسيون فوتبال و اماکن اجازه نمايش بازي‌هاي تيم ملي وجود دارد. اين نامه با اعتراض سينماداران مواجه شد و به همين دليل متن نامه تغيير کرد و تنها شرط لازم در آن، مجوز اماکن قيد شد. الان، اما شرايط به‌گونه‌اي شده که اماکن اعلام کرده براي صدور مجوز، اجازه فدراسيون فوتبال را هم بايد بگيريد!
مدير سينما آزادي با تأکيد بر اينکه در صورت پرداخت حق پخش از اکران فوتبال به فدراسيون، ديگر سودي از اين نمايش‌ها نصيب سينماداران نمي‌شود گفت: سوال ما اين است که تلويزيون در تمام اين سال‌ها که بازي‌هاي تيم ملي را پخش کرده است، آيا حق پخش به فدراسيون فوتبال پرداخت کرده است که حالا فدراسيون به دنبال گرفتن حق پخش از سالن‌هاي سينماست؟ فدراسيون فوتبال اگر مي‌تواند برود اين حق پخش را از صداوسيما بگيرد، چرا زورش فقط به چهارتا سالن سينما مي‌رسد.
نوروزي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود ضمن اشاره به عدم استقبال مردم از اولين روز اکران بازي تيم‌ملي در سالن‌هاي سينمايي گفت: واقعيت اين است که اساساً مردم اطلاع ندارند که اين روزها سينماها باز هستند. ما در چند روز گذشته شاهد يک رشد محسوس در فروش فيلم‌ها بوديم که دليلش پخش چند تيزر از تلويزيون بود، اما واقعيت اين است که هنوز به سطح مطلوب نرسيده‌ايم. در مجموع معتقدم جنايت عليه سينما همچنان از سوي صداوسيما ادامه دارد.

وي در پاسخ به برخي انتقادات از نمايش بازي‌هاي ورزشي در سينماها گفت: نمي‌توان از روي شکم‌سيري حکم صادر کرد. مگر امروز سينماها چاره ديگري هم دارند؟ اگر شرايط ايده‌آل بود و همه چيز طبق روال طبيعي جريان داشت، بله من هم مخالف اين اتفاق بودم، ولي در شرايط امروز واقعاً چاره‌اي نداريم. سينماداران چه بايد بکنند؟

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره