برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خودزنی مقابل عراقی‌ها

منبع
ميزان
بروزرسانی
خودزنی مقابل عراقی‌ها

ميزان/ ۲ اشتباه مرگبار ستاره‌هاي ايراني شانس پيروزي مقابل همسايه غربي را از ما گرفته است.
طبق برنامه تيم‌هاي فوتبال ايران و عراق از ساعت ۲۱ روز ۲۵ خرداد ماه سال جاري در چارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني به مصاف هم خواهند رفت. شاگردان اسکوچيچ با توجه به قوانين کنفدراسيون فوتبال آسيا و شرايط جدول گروه C، براي صعود بي دردسر فقط به پيروزي مي‌انديشند. به همين بهانه نگاهي به ۲ اشتباه مرگبار مقابل عراقي‌ها مي‌پردازيم:
پاسخ بد شجاعي به اعتماد ويلموتس
بازي رفت ايران و عراق در ۲۳ آبان سال ۱۳۹۸ برگزار شد. در آن بازي ويلموتس، بازوبند کاپيتاني را به مسعود شجاعي سپرد. هافبک ۳۶ ساله تيم ملي، يکي از با‌تجربه‌ترين و تکنيکي‌ترين نفرات خط مياني محسوب مي‌شد، اما با اتفاقي عجيب روند مسابقه را عوض کرد. وي در دقيقه ۸۰ با صحبت‌هاي بي مورد با داور مسابقه و دريافت کارت قرمز بي مورد تيم را ۱۰ نفره کرد. داوري که براي کنترل جو مسابقه به وفور از کارت زردهايش استفاده کرد. اين تراژدي با گلزني عراق در دقيقه ۹۱ و با يک بازيکن کمتر تکميل شد. بازي که اگر به روند طبيعي خود پيش مي‌رفت چه بسا ايران با حملات پرشمار حريف خود را شکست مي‌داد و ما امروز براي صعود با، اما و اگر روبه‌رو نبوديم. ويلموتس در حالي شجاعي را در ترکيب اصلي قرار داد که حتي در زمان کي‌روش بازيکن فيکس محسوب نمي‌شد.

حذف به خاطر اخراج عجيب پولادي!

تيم ملي ايران يکي از شانس‌هاي اصلي قهرماني جام ملت‌هاي ۲۰۱۵ بود. در آن زمان پولادي به واسطه بازي  در جام جهاني به ويژه عملکرد خوبش مقابل آرژانتين يکي از بازيکنان مورد اعتماد کي‌روش در دفاع چپ بود. ايران در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ مي‌توانست برنده بازي مقابل عراق باشد، اما اشتباه مرگبار پولادي و جنگ رواني بازيکنان عراق باعث اخراج وي در پايان نيمه اول شد. در آن مسابقه داور بازي ويليامز بود و نگاه‌هاي چپ چپ کي‌روش به داور استراليايي فايده‌اي براي ايران نداشت. تيم ملي در آن مسابقه چندين بار نتيجه را تغيير داد و به بازي برگشت، اما در نهايت، ايران و ستاره‌هايش بازنده مسابقه بودند و از کانبراي استراليا دست خالي بازگشتند.
حاشيه و اعتراض ممنوع 
با اين اوصاف روز سه شنبه ۲۵ خرداد ماه سال جاري از ملي‌پوشان انتظار مي‌رود صبورانه در ميدان حاضر شوند و به خاطر ملت ايران وارد حواشي نشوند. در اين مصاف حساس هرگونه جنگ رواني و کارشکني دور از انتظار نيست. کما اينکه در حالت عادي، گرماي بحرين، چمن ورزشگاه المحرق و انگيزه عراقي‌ها موانع بزرگي محسوب مي‌شوند. پيش از اين بعضي ستارگان بزرگ تيم ملي سابقه اخراج و اعتراض به داور را در بازي‌هاي مهم کلاس جهاني و آسيايي دارند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره