برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فدراسیون وزنه‌برداری در مورد ناکامی کیانوش و سهراب توضیح دهد

منبع
مهر
بروزرسانی
فدراسیون وزنه‌برداری در مورد ناکامی کیانوش و سهراب توضیح دهد

مهر/ قهرمان پيشين وزنه‌برداري جهان با بيان اينکه المپيک جاي بزرگان است و کيانوش رستمي و سهراب مرادي با وجود داشتن ويژگي‌هاي لازم از کسب سهميه بازماندند، گفت: فدراسيون بايد در اين زمينه توضيح دهد.
 سهميه هاي وزنه برداري براي حضور در المپيک توکيو در حالي نهايي شد که برخلاف تمام اميدواري ها سهراب مرادي و کيانوش رستمي نتوانستند وارد فهرست المپين ها شوند و اين يعني برگزاري مسابقات وزنه برداري المپيک توکيو در غياب دو قهرمان المپيک ريو!
حسين رضازاده که خود طلاي المپيک ۲۰۰۰ سيدني و ۲۰۰۴ آتن را در اختيار دارد با تاکيد بر اينکه المپيک جاي بزرگان است، مي گويد که فدراسيون وزنه برداري بايد پاسخگوي ناکامي کيانوش رستمي و سهراب مرادي در کسب سهميه باشد به خصوص با توجه به تمام حمايت هايي مالي و معنوي که از طرف کميته ملي المپيک وزارت ورزش شد.
وي با اشاره به روند کسب سهميه المپيک در وزنه برداري گفت: وزنه برداران بايد در چند دوره مسابقات جهاني، آسيايي و انتخابي شرکت کنند تا بتوانند به رکورد و رنکينگ لازم براي المپيکي شدن برسند. همين پروسه سخت و طولاني منجر غربال تدريجي وزنه برداري و اعزام بهترين آنها به المپيک مي شود.
ملي پوش پيشين وزنه برداري ايران با بيان اينکه المپيک جاي بزرگان است، تاکيد کرد: با اين روال و روندي که براي کسب سهميه در وزنه برداري تعريف شده، صرف حضور در المپيک خود يک افتخار است اگرچه وزنه برداري ايران به مدال آوري در اين رويداد عادت کرده است به خصوص با قهرماني هايي که در ادوار گذشته اين بازي ها داشته است.
رضازاده در پاسخ به اين پرسش که «در مورد علي هاشمي و علي داودي که نمايندگان وزنه برداري ايران در المپيک هستند چقدر اميدواري به کسب مدال وجود دارد؟»، گفت: اصلا در جريان برنامه ها و وضعيت اين دو نفر نيستم تا بتوانم ارزيابي دقيقي از عملکرد آنها داشته باشم. به هر حال مدال گرفتن در المپيک راحت نيست اما دعا مي کنيم نمايندگان ايران با برنامه راهي توکيو شوند و و بتوانند مدال بگيرند.

قهرمان پيشين وزنه برداري ايران و جهان در مورد کيانوش رستمي و سهراب مرادي و دليل ناکامي آنها از کسب سهميه نيز گفت: آنچه مسلم است سهراب مرادي به خاطر مصدوميتي که طي يکي دو سال گذشته گريبانگيرش شد نتوانست به سهميه برسد، کيانوش رستمي هم به موقع براي مسابقات جهاني سوئيس ثبت نام نشد و به همين دليل نتوانست از اين رقابت ها براي دستيابي به امتياز المپيک استفاده کند. در ساير رويدادهاي گزينشي هم عملکرد خوبي نداشت.
وي در همين رابطه تاکيد کرد: البته اين ظاهر قضيه است. اينکه چه عواملي منجر به ايجاد چنين شرايطي براي اين دو وزنه بردار کشورمان شد، موضوعي است که فدراسيون وزنه برداري بايد به آن پاسخ دهد. اين فدراسيون بايد توضيح دهد و مشخص کند که چرا با وجود اين همه هزينه اي که براي کيانوش رستمي و سهراب مرادي شد و امکاناتي که از طرف وزارت ورزش و کميته ملي المپيک مهيا شد، چنين نتيجه اي به دست آمد.
رضازاده تاکيد کرد: وزنه برداري جزو افتخارات کاروان ورزش ايران در ادوار مختلف بازي هاي المپيک بوده است. هميشه بار مدال آوري کاروان هاي اعزامي ايران روي دوش وزنه برداري، کشتي و تکواندو بوده است. انتظار مي رفت اين رشته در اين دوره بازي هاي المپيک هم با حضور کيانوش رستمي و سهراب مرادي شانس مسلم مدال آوري باشد اما چرا در نهايت اين دو وزنه بردار با همه اسم و رسمي که دارند نتوانستند وارد المپيک شوند؟ فدراسيون بايد در اين زمينه توضيح دهد.
قهرمان مسابقات وزنه برداري در المپيک سيدني و آتن در بخش پاياني اين گفتگو تاکيد کرد: در مورد علي هاشمي و علي داودي و شايستگي هايي که براي کسب سهميه داشتند، هيچ صحبتي نيست. خود من هم حضور در ميادين مختلف از نوجواني و جواني شروع کردم. اين دو نفر هم بايد از يک جايي حضور در المپيک را آغاز مي کردند. صحبت من در مورد کيانوش رستمي و سهراب مرادي است، آنها قهرمان المپيک و رکوددار جهان هستند که از کسب سهميه بازي هاي ۲۰۲۰ بازمانده اند. نبايد از کنار اين مسئله به راحتي گذشت


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد