برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
ورزشی

فدراسیون فوتبال عربستان به ایران نه گفت

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
فدراسیون فوتبال عربستان به ایران نه گفت

ورزش 3/ فدراسيون فوتبال ايران چندي پيش نامه اي براي فدراسيون فوتبال عربستان نوشت. در اين نامه فدراسيون فوتبال کشورمان خواهان پايان دادن به برگزاري ديدارهاي باشگاهي دو تيم در کشور بي طرف شده بود.
بر اساس تصميمي که در ماه مارس سال 2016 از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا اتخاذ شد با توجه به قطع روابط سياسي دو کشور قرار شد بازي تيم هاي باشگاهي دو کشور در کشور ثالث برگزار شود. اين تصميم در فصل گذشته ي ليگ قهرمانان آسيا هم اجراء شد اما از آنجايي که تيم هاي ايراني براي حضور در بازي هاي گروهي به عربستان سفر کردند فدراسيون فوتبال ايران در نامه اي به فدراسيون فوتبال عربستان خواستار پايان دادن به اين موضوع شد. دراين نامه بدين موضوع اشاره شد همان طور که تيم هاي ايراني حسن نيت خود را نشان دادند و براي بازي در مرحله ي گروهي ليگ قهرمانان آسيا به عربستان سفر کردند فدراسيون فوتبال ايران انتظار دارد تيم هاي عربستاني هم براي بازي با تيم هاي ايراني به اين کشورمان سفر کنند.
به نظر مي رسد اين نامه نگاري فعلا نتيجه مثبتي به دنبال نداشته است و شايد هم فدراسيون فوتبال عربستان در اين زمينه تصميم گيرنده نباشد به اين خاطر که الشرق الوسط نوشته است ديدار تيم هاي ايراني و عربستاني هم چنان در کشور بي طرف برگزار مي شود.
بر اين اساس النصر که در مرحله ي يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا ميزبان تراکتور است بايد کشور ثالث براي برگزاري اين بازي انتخاب نمايد و استقلال هم در مصاف با الهلال بايد کشور ميزبان را تعيين کند. الشرق الوسط در حالي اين خبر را از سوي کنفدراسيون فوتبال اعلام کرده است که هنوز خبر رسمي از سوي سايت AFC اعلام نشده است و از سويي زمزمه هايي وجود دارد که به خاطر کوويد 19 بازي ها تا مشخص شدن چهره ي فيناليست غرب آسيا به صورت متمرکز در يک کشور برگزار شود. نکته ي جالب اينکه عربستان و امارات براي برگزاري بازي ها به صورت متمرکز اعلام آمادگي کرده اند.
فصل گذشته هم بازي ها به صورت متمرکز و در دوحه برگزار شد. اينبار دوحه با توجه به آماده شدن براي برگزاري بازيهاي جام جهاني تمايلي براي ميزباني ندارد و حتي بازي هاي منطقه ي شرق را هم ميزباني نکرده است. اکنون قرار است بازي هاي منطقه ي شرق در تاشکند برگزار شود.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد