logo

شناگری که ملی‌پوش نبود سهمیه المپیک گرفت/ تکلیف سهمیه یونیورسالیتی چه می‌شود؟

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
شناگری که ملی‌پوش نبود سهمیه المپیک گرفت/ تکلیف سهمیه یونیورسالیتی چه می‌شود؟

آخرين خبر/ براي نخستين‌بار شناگري که ملي‌پوش نبود موفق به کسب سهميه المپيک شد. مهرشاد افقري اين سهميه را به همراه تيم باشگاهي اريس اصفهان در مسابقات بين‌المللي بلغارستان بدست آورد.
به گزارش آخرين‌خبر، مهرشاد افقري، درحالي موفق شد براي دومين بار ورودي B المپيک را براي شناي ايران کسب کند که پيش از اين و در المپيک 2008 پکن، محمد عليرضايي موفق به اين مهم شده بود.  
اين سهميه تاريخي در حالي بدست آمد که ذکر چند نکته که در ذيل مي‌آيد ضروري به نظر مي‌رسد:
1-سايت فدراسيون شنا درحالي از مهرشاد افقري به عنوان نماينده شناي ايران در رقابت‌هاي بين‌المللي بلغارستان نام مي‌برد که خبر اعزام باشگاه اريس اصفهان به اين رقابت‌ها را منعکس نکرده است. مهرشاد افقري به عنوان عضوي از اين باشگاه موفق به کسب سهميه المپيک شد.
2-سهميه المپيک توسط مهرشاد افقري در حالي بدست آمد که تيم ملي شناي ايران متشکل از 4 شناگر حدود يک هفته قبل از رقابت‌هاي بلغارستان نتوانسته بود در مسابقات صربستان موفق به کسب سهميه شود. سئوال اين است چرا مهرشاد افقري در مسابقات صربستان به همراه 4 ملي‌پوش ديگر حضور نداشت.
3-بلافاصله بعد از رقابت‌هاي صربستان و ناکامي شناي ايران در کسب سهميه، فدراسيون شناي ايران، متين بالسيني را به عنوان سهميه يونيورساليتي المپيک معرفي کرد و عنوان داشته به دنبال يک سهميه ديگر يونيورساليتي است. اعلام عجولانه فدراسيون شنا در معرفي سهميه يوينورساليتي نشان از اين دارد که مسئولان و کادرفني اين فدراسيون چندان به نتيجه شناگران باشگاه اريس اصفهان در رقابت‌هاي بلغارستان خوش‌بين نبودند. 

4-قسمت جالب و در عين حال عجيب ماجرا آن است مهرشاد افقري چرا به همراه تيم ملي شناي ايران به مسابقات صربستان اعزام نشد. شناگري که مي‌توانست با عضويت در تيم‌ملي، نه يک تيم باشگاهي براي کشورمان سهميه کسب کند.
5-هميشه عنوان شده بود که نبود استخر و امکانات مانع از کسب سهميه المپيک مي‌شود و بعد از مسابقات صربستان هم که شناي ايران موفق به کسب سهميه نشد، محسن سميع‌زاده يکي از اعضاي کادرفني تيم‌ملي شنا در پيج اينستاگرامي‌‎اش يک بار ديگر نبود استخر و امکانات و همچنين ويروس کرونا را دليل ناکامي در کسب سهميه عنوان کرد. حال سئوال اين است آيا در اصفهان کرونا، بي‌پولي و تعطيلي استخر نبوده که مهرشاد افقري موفق به کسب سهميه المپيک شده؟
6-سايت فدراسيون شنا چه اصراري دارد از عبارت کسب سهميه المپيک براي "نخستين بار پس از 14 سال" استفاده کند درحالي که اين دومين سهميه المپيک ورودي B بوده و نخستين‌بار آن در المپيک 2008 پکن توسط محمد عليرضايي بدست آمد. 
7-در نهايت اينکه پيش از کسب سهميه توسط افقري، فدراسيون شنا نام متين بالسيني را به عنوان سهميه يونيورساليتي براي حضور در المپيک اعلام رسمي کرد. معمولا سهميه‌هاي اهدايي از سوي فدراسيون جهاني به کشورهايي داده مي‌شود که در کسب سهميه مستقيم المپيک ناکام مانده باشند. فدراسيون شنا بايد توضيح دهد تکليف سهميه يونيورساليتي که به نام متين بالسيني خورده چه مي‌شود؟


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد