logo

سرنوشت قهرمانی دست پرسپولیس است

منبع
ايران ورزشي
بروزرسانی
سرنوشت قهرمانی دست پرسپولیس است

ايران ورزشي/ ناصر محمدخاني مهاجم سابق پرسپوليس و تيم ملي معتقد است شخصيت پرسپوليس و کادر فني‌اش به گونه‌اي است که اتفاقاً آنها در بازي‌هاي سختتر بهتر بازي مي‌کنند و عيارشان را نشان مي‌دهند به همين دليل مهاجم اسبق پرسپوليس با وجود گرماي شديد و شرجي هواي اهواز باز هم به ادامه روند موفق پرسپوليس و کسب قهرماني پنجم بسيار اميدوارانه صحبت مي‌کند.

پرسپوليس تيم گل گهر را هم شکست داد تا بعد از برد باارزش خارج از خانه‌اش با توقف سپاهان مقابل فولاد جايگاهش را در صدر جدول حفظ کند.
پرسپوليس مقابل مس رفسنجان در آن زمين بد و چمن مصنوعي بسيار خوب کار کرد و عبدي هم مانند عيسي و شهريار نشان داد چه مهاجم خوبي است و باز هم در يک ديدار حساس ديگر دست يحيي و تيمش را گرفت تا سه امتياز بازي خارج از خانه به پرسپوليس برسد و با توقف سپاهان و برد بعدي مقابل گل گهر تيم پرسپوليس بار ديگر صدر را از سپاهان پس بگيرد و به نوعي نشان دهد که شخصيت پرسپوليس با صدرنشيني و قهرماني عجين شده است البته در بازي مقابل گل‌گهر بازيکنان پرسپوليس کمي اشتباه در بعضي از دقايق مرتکب شدند و شايد بي‌جهت بعد از زدن دو گل عقب کشيدند که در بازي‌هاي قبلي پرسپوليس سابقه نداشت اما با تجربه و درايت يحيي و کادر فني کاربلدش شرايط بهتر شد تا پرسپوليس در مقابل گل گهر هم سه امتياز بسيار حساس ديگر را دشت کند و در صدر بماند نکته‌اي که هدف اصلي پرسپوليس در ليگ اين فصل محسوب مي‌شود.
در پنج فينال پرسپوليس قادر است جايگاهش را در جدول حفظ کرده و در مسير قهرماني مقابل سپاهان کم نياورد؟
مهم‌ترين نکته به اين مسأله باز مي‌گردد که تکليف قهرماني دست پرسپوليس است. نکته مهم و کليدي که سپاهان از اين مهم برخوردار نيست و در واقع بايد چشمش به نتايج پرسپوليس و لغزش احتمالي اين تيم دل باشد در حالي که پرسپوليس به تيم ديگر تعقيب کننده چندان کاري ندارد چه بسا که يحيي و شاگردانش خوب مي‌دانند اگر در بازي‌هاي خودشان پيروز شوند قهرمان هستند و بردهاي سپاهان هم در صورت بردهاي پرسپوليس در زمينه قهرماني به شکل اتوماتيک وار خنثي خواهد شد. اين برگ برنده پرسپوليس است و همين که مدعي ديگر بايد با توجه به پرسپوليس کار کند بزرگترين مزيت پرسپوليس براي قهرماني ليگ بيستم است.
در خصوص مهاجمان پرسپوليس و نقش آنها در راه قهرماني چه صحبتي داريد؟
مثلث خط حمله فعلي پرسپوليس متشکل از عيسي و شهريار و عبدي واقعاً زهردار و به قولي آتشين است و قادر است از هر خط دفاعي بگذرد. اين موضوع واقعاً يکي از دغدغه‌هاي شيرين يحيي است که مي‌داند هر کدام از مهاجمانش خصوصيات منحصر به فردي دارند که قادرند با اجراي توانايي‌هاي‌شان پيروزي را به تيمشان هديه دهند البته پشت اين مثلث آتشين هم احمد و مهدي و احسان پهلوان و اميد و ساير بازيکنان هستند که واقعاً خيال يحيي را از بابت بازيکن آسوده ساختند و با بضاعت فعلي و شرايط پرسپوليس که انصافاً يکي از بهترين و پرمهره‌ترين تيم‌هاي تاريخ پرسپوليس است يحيي پس از ثبت پوکر در ليگ و سوپرجام اين بار سرمربي پرسپوليس فقط به گلات قهرماني و قهرماني جام حذفي و در پايان هم با تجربه خوبي که در اين چند ساله پرسپوليس پيدا کرده به دنبال قهرماني آسيا و پايان کاري رويايي براي پرسپوليس خواهد بود.
اما پرسپوليس امشب با فولادي بازي دارد که صدر را از سپاهان با توقف تيم اصفهاني گرفت و اين بار سپاهاني‌ها خيلي اميدوارند که از دست دادن امتياز مقابل فولاد براي پرسپوليس تکرار شود.
شرايط پرسپوليس با همه تيم‌هاي ليگ برتري متفاوت است. من براي سپاهان و استقلال و ساير تيم‌ها احترام قايلم اما هيچ‌کدام از تيم‌هاي ليگ برتري به لحاظ بازيکن و نيمکت پتانسيل بالاي پرسپوليس را ندارند و به هر پستي در پرسپوليس نگاه مي‌کنيد مملو از چند بازيکن خوب و باتجربه است که علاوه بر اينکه قادرند در پست خودشان بهترين نمايش را ارائه دهند قادرند در پست‌هاي ديگر هم خيلي خوب بازي کنند مسأله‌اي که يکي از مزيت‌هاي تيم يحيي نسبت به بقيه مدعيان قهرماني است و آنها از داشتن چنين مزيتي محرومند. در خصوص فولاد هم بايد بگويم حتماً کادر فني پرسپوليس و بدنساز اين تيم فکر گرما و شرجي و تقسيم‌بندي بدني شرايط بدني بازيکنان تيم را کرده‌اند دقيقاً مانند بازي‌هاي پرسپوليس که در طول نود دقيقه ما پلن‌هاي مختلفي را از سوي کادر فني پرسپوليس شاهد هستيم به همين دليل هم من معتقدم پرسپوليس با توجه به اين داشته‌ها و موارد فني که گفتم در اهواز کم نمي‌آورد و به قولي آنجا هم با برد به کارش ادامه خواهد داد.
در خصوص شرايط جديد ‌اي اف سي براي بازي‌هاي مرحله بعدي و ديدار سرخ‌پوشان مقابل استقلال تاجيکستان چه نظري داريد؟
کرونا شرايط خاصي را در فوتبال مانند بقيه ورزش‌ها و شرايط زندگي حاکم ساخته است. از سوي ديگر پرسپوليس تجربه‌هاي بسيار سخت‌تر از مقطع فعلي را سپري کرده و با قدرت آنها را پشت سر گذاشته به همين دليل اين بار من معتقدم پرسپوليس با استفاده از چند دوره تجارب قبلي حتماً تا فينال صعود کرده و قهرماني ليگ قهرمانان آسيا را مانند قهرماني جام در جام آسيا که ما تقديم هوادارانمان ساختيم به هوادارانش تقديم کند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره