برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
ورزشی

پایان کار بسکتبال ایران در المپیک با باخت مقابل فرانسه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پایان کار بسکتبال ایران در المپیک با باخت مقابل فرانسه

ايسنا/ تيم ملي بسکتبال ايران در آخرين بازي خود از رقابت‌هاي المپيک ۲۰۲۰ توکيو، مقابل فرانسه شکست خورد.
تيم ملي بسکتبال ايران از ساعت ۵:۳۰ امروز (شنبه) ۹ مرداد ۱۴۰۰، در آخرين بازي خود در بازيهاي المپيک ۲۰۲۰ توکيو به مصاف تيم ملي فرانسه رفت که با نتيجه ۷۹ - ۶۲ تن به شکست داد تا سرانجام با سه شکست متوالي، به کار خود در اين رقابت‌ها پايان دهد.
ملي‌پوشان بسکتبال ايران در حالي در سومين و آخرين بازي خود وارد ميدان شده‌اند که به واسطه قبول دو شکست متوالي مقابل تيم‌هاي جمهوري چک و آمريکا، از صعود به دور بعد رقابت‌ها باز مانده بود.
ترکيب ابتدايي ايران:
صمد نيکخواه‌بهرامي، حامد حدادي، ، ارسلان کاظمي، محمد جمشيدي و بهنام يخچالي (سرمربي: مهران شاهين‌طبع)
ترکيب ابتدايي فرانسه:

نيکولاس باتوم، ناندو د کولو، ايوان فورنير، رودي گوبرت و گوئرسچون يابوسله (سرمربي: وينسنت کالت)
* کوارتر اول: ۲۲ - ۱۷ فرانسه
با شروع بازي "يابوسله" ستاره تيم رئال مادريد و تيم ملي فرانسه، با پاس‌ گل‌ و پرتاب‌هاي دو امتيازي خود خروس‌ها را ۶ بر صفر پيش انداخت. پنج امتياز ابتدايي ايران را حدادي به دست آورد. ايران در اين کوارتر عملکرد خوبي در دفاع داشت و پايا پاي با حريف تا امتياز ۱۸ - ۱۵ پيش رفت.
نخستين سه امتيازي ايران را يخچالي در حالي وارد سبد کرد که فرانسه ۱۴ - ۱۰ پيش بود. با عملکرد خوب ارسلان کاظمي در ريباند حمله و دفاع ايران فرصت به تساوي کشاندن بازي را داشت، اما با اسلم‌ دانک‌هاي گوبرت و فال، فرانسه ۲۲ - ۱۷ پيروز کوارتر نخست شد.
* کوارتر دوم: ۲۴ - ۱۰ فرانسه
در آغاز مجدد بازي فرانسوي‌ها با کسب ۵ پوئن متوالي اختلاف را به ۱۰ امتياز رساندند تا شاهين‌طبع براي بهبود دفاع ايران، جلال‌پور و محمد حسن‌زاده را به زمين بفرستد. رضايي‌فر نيز جايگزين محمد جمشيدي شد. با اشتباه جلال‌پور فرانسه به امتياز ۳۱ رسيد تا با افزايش اختلاف به ۱۱ امتياز، شاهين‌طبع تقاضاي وقت استراحت کند. در حالي که ۴ دقيقه و ۳۰ ثانيه از اين کوارتر گذشته بود، اشتباهات مکرر جلال‌پور فرانسه را با پرتاب‌هاي توماس به امتياز ۳۴ و ۳۷ رساند.
حسن‌زاده نيز دومين پرتاب دو امتيازي ايران در اين کوارتر را وارد سبد حريف کرد. شاهين‌طبع دومين وقت استراحت ايران را ۴ دقيقه و ۱۲ ثانيه به پايان نيمه نخست گرفت. با بالا رفتن آمار ترن‌اوورهاي ايران روي اشتباهات آرون گرامي‌پور، فرانسه اختلاف را به ۱۹ امتياز افزايش داد تا شاگردان کالت ۴۶ - ۲۷ برنده به رختکن بروند.
حامد حدادي که ستاره تيم ملي ايران در نميه نخست بود، در اواخر کوارتر دوم به دليل ناراحتي از ناحيه زانو بيرون رفته و جاي خود را به حسن‌زاده داد. پزشک تيم با کمپرس يخ سعي در کم کردن درد زانوي حدادي داشت.
*‌ کوارتر سوم: ۱۶ - ۲۰ ايران
در اين کوارتر دو تيم عملکرد نزديک به هم داشتند و در حالي که ۴ دقيقه از زمان نيمه دوم گذشته بود، بازي ۵۴ - ۳۴ به سود فرانسه ادامه داشت. حدادي نخستين بلاک شات خود در اين بازي را نيز روي اقدام "فال" انجام داد تا در ادامه صمد دو امتياز را براي ايران به دست آورد. دومين بلاک شات حدادي نيز روي "يوبوسله" صورت پذيرفت تا سنتر ايران همچنان به درخشش خود در اين بازي ادامه دهد. 
با پرتاب سه امتيازي يخچالي اختلاف به ۱۸ امتياز کاهش يافت، اما باز هم "اندرو" بود که روي يک حرکت لي‌آپ اختلاف را مجدد ۲۰ امتياز کرد. در اواخر اين کوارتر ايران عملکرد بهتري در حملات داشت و با ۴ امتياز حدادي و داورپناه ۱۶ - ۲۰ برنده اين کوارتر شد تا اختلاف به ۱۵ امتياز کاهش يابد، اما فرانسه همچنان ۶۲ - ۴۷  پيش بود.
* کوارتر چهارم: ۱۷ - ۱۵ فرانسه

دو امتياز نخست اين کوارتر را هم ايران توسط حدادي به دست آورد تا اختلاف به ۱۳ امتياز کاهش يابد. از اوايل اين کوارتر رضايي‌فر و حسن‌زاده جاي خود را به صمد نيکخواه‌بهرامي و ارسلان کاظمي دادند. در ادامه اما با دو ترن اوور داورپناه و يخچالي، پويريه و فرانک ۴ امتياز متوالي را به دست آوردند تا اختلاف بار ديگر ۱۹ امتياز شود.
سومين پرتاب سه امتيازي موفق يخچالي ۶ دقيقه مانده به پايان بازي وارد سبد فرانسه شد تا اختلاف به ۱۶ امتياز کاهش يابد. حامد حدادي ستاره بي چون و چراي ايران در اين بازي، با دفاع خوب بارها هم تيمي‌هاي خود را در موقعيت حمله قرار داد تا کاظمي با يک اسلم دانک اختلاف را به ۱۵ امتياز کاهش دهد. در ادامه ولي اشتباه عجيب جلال‌پور توپ را در اختيار حريف قرار داد تا فرانسه با دو امتياز "فرانک"، نتيجه را ۷۷ - ۶۰ به سود خود کند. نهايتا اين بازي با نتيجه ۷۹ - ۶۲ به سود فرانسه پايان يافت تا ايران با سه شکست از بازيهاي المپيک خداحافظي کند.
نتايج تيم ملي بسکتبال ايران در اين دوره از بازي‌هاي المپيک به شرح زير رقم خورد:
بازي اول: ايران ۷۸ - ۸۴ چک
بازي دوم: ايران ۶۶ - ۱۲۰ آمريکا
بازي سوم: ايران ۶۲ - ۷۹ فرانسه


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره