برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بازیکنان کدام کشور بیشترین توپ طلا را دارند؟

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
بازیکنان کدام کشور بیشترین توپ طلا را دارند؟

آخرين خبر/ جايزه توپ طلا يکي از جوايزي است که هر بازيکن و ستاره فوتبالي را وسوسه مي کند تا تلاش خود را بيشتر کرده و بتواند با درخشش خود در طول يک سال ميلادي به آن برسد. اما بازيکنان کدام کشور تاکنون بيشترين تعداد توپ طلا را فتح کرده اند؟
به گزارش فوتبالي، وقتي نام توپ طلا به ميان مي آيد، اولين بازيکناني که به ذهنمان مي رسند، ليونل مسي و کريستيانو رونالدو هستند چرا که اين دو بازيکن با عملکرد بي نظير خود در طول دوران حرفه‌اي توانسته اند بار ها و بار ها اين جايزه را ببرند و همچنان از مدعيان اصلي فتح اين جايزه به حساب مي آيند.
مسي تاکنون 6 بار فاتح توپ طلا شده و تنها بازيکن آرژانتيني است که اين جايزه را فتح کرده است و يک تنه نام آرژانتين را در اين ليست بالا آورده است. رونالدو 5 بار فاتح توپ طلا شده اما پرتغال 7 توپ طلا دارد چرا که لوئيس فيگو و اوزه‌بيو هم اين جايزه را برده اند.
اما سه کشوري که بيشترين تعداد توپ طلا را دارند، پرتغال، آلمان و هلند هستند. نام هايي مثل فن باستن، رود گوليت و کرويف باعث بالا آمدن هلند در اين ليست شده اند و از سويي براي آلمان هم بازيکناني مثل رومنيگه، بکن بائر، گرد مولر و سامر توپ طلا گرفته اند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره