نماد آخرین خبر

بی‌توجهی باشگاه سپاهان به یک انتخاب

منبع
فارس
بروزرسانی
بی‌توجهی باشگاه سپاهان به یک انتخاب

فارس/ مسئول روابط عمومي سازمان ليگ توضيحاتي را در خصوص معرفي و نقش مدير رسانه‌اي در تيم‌هاي ليگ برتري ارائه کرد.
حجت الله بهمني در مورد اينکه در ليگ بيستم مديران رسانه‌اي برخي تيم‌ها فعاليت کمرنگي داشتند و آيا اين مساله سازمان ليگ را دچار چالش و مشکل نمي‌کند، گفت: سال 87 آيين نامه رسانه‌اي را بر اساس آيين نامه رسانه‌اي فيفا و AFC‌ نوشتم. تا آن زمان کمتر کسي از ميکسدزون يا کنفرانس خبري قبل از بازي اطلاعي داشت. رفته رفته اين اتفاق در فوتبال ما جا افتاد. يعني کنفرانس قبل از بازي و مدير رسانه‌اي را تعريف کرديم.
وي با اشاره به اينکه در ابتدا مخالفت‌هايي براي حضور مدير رسانه‌اي در اطراف تيم‌ها وجود داشت، عنوان کرد: حتي مربيان اعتقادي به مدير روابط عمومي و مدير رسانه‌اي نداشتند اما تلاش کرديم که فردي به عنوان مدير رسانه هم روي نيمکت بنشيند و اين مساله شکل گرفت. الان وقتي مربي مي‌خواهد به کنفرانس برود با مدير رسانه مشورت مي‌کند. زماني اين افراد کمترين حقوق را مي‌گرفتند و شايد کمترين نقش را داشتند اما الان به صورت حرفه‌اي کار و حقوق خوبي هم دريافت مي‌کنند چون يک وزنه تعيين کننده هستند که کنار مربي روي نيمکت يا در کنفرانس‌ها حضور دارند. در واقع الان مدير رسانه به خاطر تلاش‌هايي که انجام شد جايگاه پيدا کرده است.
مسئول روابط عمومي سازمان ليگ با بيان اينکه در کشور ما به خاطر پهناوري، مشکلاتي در برگزاري کنفرانس‌هاي قبل از بازي وجود دارد، گفت: از طرفي برخورد جدي نيز با افرادي که به کنفرانس‌ها نمي‌آيند نشده و لازم است قانون مشخصي در اين مورد تعريف شود. حتي در مقطعي برخي مربيان فشار آوردند که هر دو کنفرانس يکي شود اما اين دست ما نيست و بر اساس قوانين فيفا و AFC است. با اين حال امسال تصميم جدي گرفته شده تا اتفاق خوبي در اين زمينه رخ بدهد. در هفته‌هاي پاياني شاهد بوديم که مربيان در کنفرانس‌هاي پيش ازبازي حاضر شدند چون جرايم سنگيني را در نظر گرفتيم. 
وي افزود: يا در مورد بازيکناني که در هفته‌هاي آخر که تخلف کردند و درگير شدند، جريمه هاي سنگين اعمال شد. اما اين اتفاق قبل از اينکه انضباطي باشد، فرهنگي است. چون بازيکن دوباره اين کار را تکرار نمي‌کند. اگر اتفاقاتي مانند حضور مرتب مربيان در کنفرانس‌ها بيفتد، جايگاه‌ها هم مشخص مي‌شود. ما قوانين پشتوانه‌اي نداشتيم. الان اگر قوانيني تصويب و اجرا شوند صددرصد براي مديران رسانه‌اي هم ضوابط و شروطي مي‌گذاريم. همانطور که براي مربيان شرط گذاشته مي‌شود مدير رسانه يا حتي مديرعامل باشگاه‌ها هم بايد شروط و مشخصه‌هايي داشته باشند که با جديت رئيس فدارسيون فوتبال فکر مي‌کنم نتايج مثبتي در اين زمينه ها داشته باشيم.
بهمني در مورد اينکه برخي تيم‌ها مانند سپاهان در فصلي که گذشت مدير رسانه‌اي نداشتند و با همين منوال فصل را به پايان رساندند، گفت: ما به بخش فرهنگي باشگاه‌ها نامه زديم که معاونت فرهنگي را معرفي کنند اما هنوز برخي باشگاه‌ها اين کار را انجام نداده‌اند. در مورد مدير رسانه اگر آيين‌نامه انضباطي در نظر گرفته شود يک سري جزئيات به آن اضافه مي‌کنيم. به عنوان مثال الزام مي‌کنيم که اول فصل مدير رسانه را معرفي کنند يا اينکه شرايطي مي‌گذاريم که مثلا کارمند شرکت يا کارخانه را معرفي نکنند. معرفي مدير رسانه‌اي را ما از همه تيم‌ها مي‌خواهيم. به سپاهان اعلام کتبي نداشتيم اما به صورت مرتب از آن‌ها خواستيم. آن‌ها نيز مرتب پاسخ مي‌دادند که معرفي مي‌کنيم و البته سرپرست سپاهان وظايف و کارهاي مدير رسانه را خودش بر عهده گرفت.



ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره