نماد آخرین خبر

توسلی: ضعف آموزش، روی عملکرد داوران و مربیان تاثیر می‌گذارد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
توسلی: ضعف آموزش، روی عملکرد داوران و مربیان تاثیر می‌گذارد
ايسنا/ مربي تيم‌ تيراندازي با کمان يکي از مشکلات مربيان و داوران اين رشته را ضعف آموزش عنوان مي‌کند و معتقد است که ضعف آموزش روي سيستم عملکرد کار داوران و مربيان تيراندازي با کمان تاثير نامطلوبي گذاشته است. مهدي توسلي درباره‌ي همايش اصول کاربرد روانشناسي در ورزش تيراندازي با کمان اظهار کرد: برگزاري اين‌گونه همايش‌ها در صورتي مي‌تواند در روند کار مربيان تير‌وکمان تاثير مثبت داشته باشد که مقطعي نباشد. از سوي ديگر به نظر مي‌رسد گنجاندن حجم زيادي از مطالب در يک همايش سبب مي‌شود تا محتواي خود را از دست بدهد و تاثير‌گذاري لازم را نداشته باشد. وي افزود: در تمام کشور‌هاي پيشرو در امر ورزش يک مربي کار خود را انجام مي‌دهد و بدنساز و روانشناس نيز به تخصص خود مي‌پردازند اما در کشور ما يک مربي در تمام زمينه‌ها اعم از پزشکي، روانشناسي، تغذيه و غيره صاحب‌نظر و فراتر از حيطه‌ي خود عمل مي‌کند. در حقيقت اين مساله سبب مي‌شود تا مربي در هيچ زمينه‌اي بازدهي مطلوب نداشته باشد. اين مربي تيروکمان خاطر نشان کرد: الان دنيا به سمت و سويي حرکت مي‌کند که تخصص علم حرف اول را مي‌زند و خارج از اين حيطه کسب مقام و عنوان امکان‌پذير نيست. چه بسا امکان دارد حتي جايگاه خود را از دست بدهيم، هرچند فدراسيون طي يکي دو سال اخير به سمت‌وسويي حرکت کرده که يقين دارد بدون حضور روانشناس در کنار تيم‌هاي ورزشي موفقيت دور از دسترس است و به اهميت اين موضوع کاملا پي برده اما هنوز از نظر علم و بدنسازي فاقد مربي مجرب و متخصص در اين زمينه است و خود مربيان تست‌هاي آمادگي جسماني را به ورزشکاران تجويز مي‌کنند، در حالي که يکي از فاکتور‌هاي مهم براي آمادگي‌هاي جسماني برخوردار بودن از وجود مربيان با دانش و تخصص در زمينه‌ي بدنسازي است. همين امر سبب شده تا اکثر ورزشکاران از نظر بدنسازي دچار ضعف جسماني، ضعف عضله کمر، پا و سرشانه باشند و از روند آمادگي مطلوبي برخوردار نباشند. توسلي در پايان تصريح کرد: اين‌گونه همايش‌ها جرقه‌هاي خوبي است تا مربيان تيروکمان با آشن ا‌شدن با آخرين يافته‌هاي علمي دانش خود را به روز کنند اما تنها بسنده‌کردن به اين‌گونه همايش‌ها در روند کار مربيان تاثر مطلوبي نخواهد داشت، مگر اين‌که مسير علمي خود را ادامه دهند.