برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

احتمال کاهش سهمیه آسیایی ایران به 2+2

منبع
ورزش 3
بروزرسانی

ورزش 3/ وب سایت فوتی رنکینگز مدعی شد که سهمیه ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2024 به روال قبلی و 2 سهمیه مستقیم و 2 سهمیه غیرمستقیم برمی‌گردد.در حالیکه امروز قرعه کشی مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 برگزار شد، وب سایت فوتی رنکینگز که پیش از این اخبار کاملا موثقی را درخصوص نحوه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، سیدبندی، دیدارهای پلی آف و... را منتشر کرده بود، از سهمیه کشورهای در سال 2024 این پیکارها خبر داد.
طبق ادعای وب سایت فوتی رنکینگز، سهمیه کشور ایران برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا 2024 به روال سال های قبل بازخواهد گشت و ایران دو سهمیه مستقیم (قهرمانان لیگ و جام حذفی) و دو سهمیه غیرمستقیم (تیم های دوم و سوم لیگ) در این رقابت ها خواهد داشت.
این وب سایت اعلام کرده است که این رده‌بندی پس از برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در نسخه پیش رو و در فوریه 2023 محاسبه می‌شود. سپس از رتبه‌بندی نهایی برای تخصیص جایگاه کشورها، سهمیه ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2024 اعلام می شود.
رده‌بندی مسابقات باشگاه‌های AFC یک رتبه‌بندی فنی است که هر فدراسیون عضو را بر اساس نتایج ورزشی باشگاه‌هایشان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در طی چهار فصل ورزشی گذشته رتبه‌بندی می‌کند. رتبه بندی نهایی در پایان لیگ قهرمانان 2022 برای تخصیص جایگاه جهت شرکت در مسابقات باشگاهی AFC در سال 2024 استفاده خواهد شد.
 نکته عجیب در این جدول منتشر شده، قرار گرفتن ازبکستان در رتبه چهارم آسیا و بالاتر از ایران است. کشوری که نمایندگانش در سال های اخیر نتایج چندان مطلوبی در لیگ قهرمانان آسیا کسب نکرده اند اما با ایستادن در رتبه چهارم، موفق به دریافت سهمیه 3 + 1 شده اند.
البته باید این نکته را متذکر شد که سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای سال 2023 همچنان 3 سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم است. البته کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد از سال 2023، این رقابت ها را به صورت فصلی و مطابق با تقویم اروپا و کشورهای غرب آسیا مانند ایران برگزار کند.
بدین ترتیب لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2023 – 2024 احتمال فراوان از شهریور 1402 آغاز خواهد شد و ممکن است که رقابت های امسال لیگ برتر (لیگ 21) سهمیه آسیایی به تیم ها تخصیص داده نشود و پس از پایان لیگ 22 تکلیف سهمیه های ایران مشخص شود که برای اعلام رسمی این خبر باید منتظر تأیید مقامات مربوطه ماند.

ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره