برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

معمای قدوس؛ به کانادا هم نمی‌رسد!

منبع
ايران ورزشي
بروزرسانی
معمای قدوس؛ به کانادا هم نمی‌رسد!

ایران ورزشی/ بعد از درخشش در اوسترسوند، باشگاه امی‌ین در فرانسه سامان قدوس را جذب کرد و هافبک خلاق ایرانی پیراهن این تیم در لوشامپیونه را پوشید. بعد از امی‌ین، نوبت برنتفورد بود که برای شکار قدوس دست به کار شود و با انتقالی مهم، او را از باشگاه فرانسوی قرض بگیرد. توماس فرانک، سرمربی دانمارکی برنتفورد که قصد داشت این تیم را از چمپیونشیپ به لیگ برتر بیاورد، با شناختی که از قدوس داشت او را جذب کرد و البته برنتفورد هم مسیر صعود را با موفقیت طی کرد. حالا قدوس در لیگ برتر حضور دارد و عضو برنتفورد است اما با توجه به بازی‌های اندکی که در ترکیب این تیم حضور داشته، ادامه فعالیتش در باشگاه انگلیسی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. باید ببینیم سرانجام چه اتفاقی برای سامان قدوس رخ می‌دهد؟ آیا او که این روزها با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند، در برنتفورد و لیگ برتر می‌ماند یا راهی تیم دیگری می‌شود؟

۵۲۷ دقیقه و یک گل
قدوس این فصل ۵۲۷ دقیقه در ترکیب برنتفورد حضور داشته و ماحصل تلاش او به ثمر رساندن یک گل بوده که هفته دهم وارد دروازه برنلی کرد. هر چند گل سامان هم نتوانست مانع شکست ۳ بر یک برنتفورد شود. این آمار با کارنامه قدوس در فصل قبل و دوران حضور در چمپیونشیپ فاصله بسیاری دارد. او در چمپیونشیپ ۴۳ بازی انجام داد، ۱۵۱۳ دقیقه در زمین حضور داشت و ۳ گل وارد دروازه بریستول‌سیتی، لوتون‌تاون و شفیلدونزدی کرد.
قدوس در کانادا؟ خیلی بعید است
سامان قدوس یکی از بازیکنان تیم ملی است که از حالا می‌توان حضورش در جام جهانی ۲۰۲۲ را قطعی دانست. او مقابل تاتنهام و در روزی که بازی با نتیجه صفر بر صفر تمام شد، دفاع راست برنتفورد بود و بازی کم‌نقصی را به نمایش گذاشت. سامان دقیقه ۷۸ و به دلیل آسیب‌دیدگی جای خود را به یوآن ویسا داد و از آن به بعد هرگز در ترکیب برنتفورد به میدان نرفته است. قدوس در هفته‌های ۳۵، ۳۶ و ۳۷ در لیست برنتفورد نبوده و با توجه به میزان آسیب‌دیدگی‌اش بعید است به اردوی تیم ملی در کانادا و بازی با این تیم برسد. 
در حسرت بازی کامل
سامان قدوس این فصل ۱۷ بار در ترکیب برنتفورد به میدان رفته که ۴ تا از آنها ثابت بوده و ۱۳ بار هم به عنوان بازیکن تعویضی راهی زمین شده. نکته جالب اینکه سامان در ۴ دیداری که ثابت هم بوده، تعویض شده. یعنی این فصل هرگز بازی ۹۰ دقیقه‌ای و کامل در کارنامه قدوس ثبت نشده و همین مسأله نشان می‌دهد توماس فرانک آنچنان که باید به بازی هافبک ایرانی تیمش اعتقاد ندارد.
۳۰ بازی و ۲ گل ملی
کارلوس کی‌روش اولین نفری بود که سامان قدوس را دید و او را به اردوی تیم ملی ایران دعوت کرد. از آن زمان تا امروز حدود ۴ سال گذشته و سامان ۳۰ بازی ملی انجام داده. حاصل حضور قدوس در این ۳۰ بازی، ۲ گل ملی بوده که وارد دروازه یمن و پاناما شده است. قدوس امیدوار است در دومین جام جهانی متوالی هم شرکت کند و البته دقایق بیشتری در ترکیب تیم ملی ایران قرار بگیرد.
۱+۱ سال قرارداد با برنتفورد
قدوس ۲۸ ساله ابتدای فصل قبل با برنتفورد قرارداد قرضی یکساله بست که دارای بند خرید اختیاری بود. باشگاه برنتفورد هم که از عملکرد بازیکن ایرانی‌اش رضایت داشت، از این بند برای نگه داشتن قدوس در این تیم تا تابستان سال ۲۰۲۳ استفاده کرده است. قرارداد جدید قدوس با برنتفورد دارای بند تمدید یکساله است. باید ببینیم آیا قدوس در ترکیب این تیم باقی می‌ماند یا حضور در باشگاه جدیدی را تجربه خواهد کرد؟


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره