برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هشدار قلعه‌نویی به شاگردانش

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
هشدار قلعه‌نویی به شاگردانش

ورزش 3/ مربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان می‌گوید این تیم با ارائه یک بازی با کیفیت توانسته سه امتیاز را در سیرجان مقابل خط دفاعی منسجم ملوان نگه دارد.
سعید الهویی مربی تیم فوتبال گل‌گهر پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل ملوان بندرانزلی در نشست خبری حاضر شد و درباره این مسابقه اینگونه صحبت‌هایش را آغاز کرد: اول تبریک می گویم به مردم خوب سیرجان و کارگران کارخانه گل گهر. خیلی خوشحالیم بابت این سه امتیاز. در پایان بازی یک خوشحالی داریم بابت شکلی کاری که ارائه کردیم و کیفیتی که داشتیم و یک ناراحتی هم داریم و آن هم اینکه به چیزی که استحقاق داشتیم نرسیدیم. فارق از بحث سه امتیاز اتفاقات دو بازی قبلی در حال تکرار بود. ما در بازی با سپاهان و مس کرمان کیفیت فنی خوبی داشتیم و موقعیت های خیلی خوبی ایجاد کردیم ولی در لحظه‌ای که باید از موقعیت‌های خودمان استفاده می کردیم آن تمرکز و شجاعت کافی را نداشتیم. به همین دلیل از دو بازی که حداقل می‌توانستیم با 4 امتیاز بیرون بیاییم با دو امتیاز بیرون آمدیم. امروز هم همین روند در حال تکرار بود. نیمه اول بازی را همانطور که دوست داشتیم کنترل کردیم. 
او سپس با اشاره به تیم ملوان بندرانزلی اضافه کرد: تیم ملوان در ضدحملات تیم بسیار با کیفیتی است و به آقای زارع تبریک می گویم که با توجه به بضاعتی که دارند تیم خوبی را ساخته است. تیم خوبی در بخش دفاعی هستند و در ضدحملات بسیار خطرناک هستند. ما در بازی های گذشته این تیم و به ویژه دیدار مقابل نساجی دیدیم که آنها می‌توانند غیر از دو گلی که زدند، چند گل دیگر هم بزنند. چون شکل بازی آنها منطبق بر همین نحوه حمله است.
مربی گل‌گهر سپس صحبت‌های خود را درباره جریان مسابقه در دو نیمه مسابقه از سر گرفت و گفت: نیمه اول هم مالک توپ بودیم و هم موقعیت های خوبی ایجاد کردیم. ضمن اینکه مقابل ضدحملات تیم ملوان هم توانستیم عمکرد تاکتیکی خوبی داشته باشیم. ولی بخش بسیار مهمی که باید در تیم ما نهادینه بشود این است که از موقعیت‌ها خیلی بهتر استفاده کنیم.
بخش بعدی صحبت‌های سعید الهویی معطوف به عملکرد بازیکنان بود و در این مورد اضافه کرد: بازیکنان ما باید این ذهنیت را داشته باشند که نمی‌توانند بازی به بازی یا در جریان یک بازی نوسان داشته باشند. یک روز صد باشند و یک روز پنجاه. ما باید نوسان خودمان را کم کنیم و باید بازیکنان از نظر کیفی در یک سطح باشند. این هشداری است که از طرف آقای قلعه نویی به تمام بازیکنان و کادر فنی تیم داده شده است؛ اینکه روند تیم روندی رو به رشد و با کمترین نوسان باشد. در کنار آن باید یاد بگیریم که از موقعیت ها استفاده بهینه کنیم. این خیلی بد است که ما در هفته گذشته بالاترین میزان ایجاد امید گل را  در مسابقات لیگ برتر در مقایسه با تمام تیم ها ایجاد کرده ایم ولی با یک امتیاز برگشتیم. آن یک امتیاز را هم برای ما حرف و حدیث درآوردند. در حالی که هر کسی که بازی را می دید متوجه می شد که تیم ما شایسته کسب پیروزی پرگل است. به هر حال این هشداری است که باید در مورد دو سه بازی اخیر به خودمان بدهیم.
سوال اول از سعید الهویی درباره تغییرات ترکیب گل‌گهر نسبت به بازی های قبل و حضور برزای، گومز و سهربیان در ترکیب بود و او در واکنش به این سوال بیان کرد: یک نکته‌ای که آقای قلعه‌نویی همیشه درمورد آن صحبت می کند این است که ترکیب ما عمق خوبی پیدا کرده است. ما در هر پست دو بازیکن با کیفیت منطبق بر مدل و سبک بازی داریم و دست آقای قلعه نویی باز است تا با توجه به شرایط حریف و بازیکنان تغییراتی را ایجاد کند. فکر می کنم بازیکنانی که بازی کردند عملکرد خوبی داشتند و این برای تیمی که می خواهد عملکرد رو به جلو داشته باشد خیلی مهم است تا دست سرمربی در طول فصل خالی نماند.

الهویی درباره عملکرد هجومی گل‌گهر و اینکه چرا این عملکرد به گلزنی منجر نمی‌شود بیان کرد: در دنیای علم می‌گویند عوامل مداخله گری که در دستان شما و در اختیار شما نیستند را کاری نداشته باشید. بدشانسی یک عامل مداخله گر است که کادر فنی نمی تواند روی آن کاری کند و آن را کنار می گذاریم. آن چیزی که باید کار کنیم بخش ذهنی بازیکنان و بخش مهارت های فردی بازیکنان در لحظه ای است که باید ضربه تمام کننده را بزنند. در هر دوبخش کادر فنی در حال کار است به صورت انفرادی. این را اما باید بدانید که نه در فوتبال ایران که در فوتبال دنیا تمام کننده ها زمانی طولانی نیاز دارند تا ساخته شوند. تمام بازیکنان هجومی ما را در ذهن بیاورید؛ مرتضی تبریزی، شکاری، کی روش، بایناما و ... این ها هیچ کدام سال گذشته تمام کننده های با کیفیتی نبوده اند. مهارت های فردی به خصوص خودشان را داشتند ولی تمام کننده نبودند. این پروسه توسعه مهارت های تمام کنندگی این بازیکنان در حال پیشرفت است ولی باید این را بدانید که نه فقط در فوتبال ایران که در همه جای دنیا می بینید که بیشتر رقم های تمام کننده مربوط به بازیکنان تمام کننده است. مثلا 150 میلیون یورو به هالند می دهند. حالا شرایط ما در حد تیم های فاخر ایران نیست که مثلا یک میلیون دلار می دهند و تمام کننده می خرند ولی با همین شرایط سعی بر توسعه بازیکنان داریم. این مسیر درست است که زمانبر است ولی باید ما هم این مسیر را کوتاه تر کنیم چون امتیازاتی که به همین دلیل از دست می رود را به راحتی نمی توان جبران کرد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید