برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قدرت‌نمایی زنان در تیراندازی

منبع
طرفداري
بروزرسانی
قدرت‌نمایی زنان در تیراندازی

طرفداری/ عضو تیم ملی تیراندازی با تفنگ گفت: زنان در رشته تفنگ خیلی قوی‌تر هستند و رکوردهای بالاتری را کسب می‌کنند.
عضو تیم ملی تیراندازی با تفنگ معتقد است در این رشته تبعیض و تفاوتی میان زنان و مردان وجود ندارد.
آرمینا صادقیان از ۹ سالگی تیراندازی را شروع کرده و در ۱۳ سالگی وارد تیم ملی شده است. او در این مدت ۵ مدال جهانی و ۴ مدال آسیایی به دست آورده و در سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶) به مدال نقره قهرمانی آسیا و در بخش تیمی هم به مدال برنز رسیده است. صادقیان در جام جهانی ۲۰۱۷ بزرگسالان آلمان، مدال برنز و در سال ۲۰۱۹، مدال نقره قهرمانی جوانان جهان و طلای جام جهانی را کسب کرد.
آرمینا صادقیان درباره دلیل علاقه‌مندی‌اش به رشته تیراندازی با تفنگ اظهار داشت:
تیراندازی با تفنگ رشته‌ای است که می‌تواند باعث آرامش روحی شود و در حقیقت در زندگی خیلی به من کمک کرده به‌خصوص اینکه در برنامه‌ریزی‌ها و شرایط سخت چطور خودم را کنترل کنم.
وی ضمن تشویق نوجوانان و جوانان به این رشته، افزود:

در رشته تیراندازی حتی در بخش جهانی بانوان خیلی قوی‌تر هستند و رکوردهای بالاتری را کسب می‌کنند. خوشبختانه در این رشته تبعیض و تفاوتی میان زنان و مردان وجود ندارد.
عضو تیم ملی تیراندازی اضافه کرد:
تنها چیزی که در تیراندازی کمی آزاردهنده است، هزینه بالا و اینکه تجهیزات محور است. تا ساچمه و فشنگ خوب نباشد نمی‌توان، آن نتیجه مطلوب را گرفت و در رقابت‌ها بهترین بود.
صادقیان با تاکید بر اینکه لباس این ورزش هم مهم است، تصریح کرد:
هزینه این ورزش در یکسری موارد بر دوش ورزشکار است؛ اما ساچمه و تفنگ در بخش ملی بر عهده فدراسیون است که امیدواریم در طول اردوها و مسابقات، همچون گذشته حامی ورزشکاران باشند.
وی در مورد مسابقات پیش رو هم اظهار داشت:
مسابقات کسب سهمیه را پیش رو داریم که بسیار برای ما مهم و غیرقابل‌پیش‌بینی است؛ زیرا تیراندازی رشته‌ای است که هر لحظه و هر تیری که پرتاب می‌شود، می‌تواند نتیجه را تغییر دهد و نمی‌توان از قبل پیش‌بینی کرد که مدال‌آوری به چه صورت خواهد بود، اما امیدوارم بهترین نتیجه را کسب و در مسابقات شگفتی‌سازی کنیم.
صادقیان تاکید کرد:
هر ورزشکار نیاز به حمایت دارد و مثل همیشه انتظار حمایت و همکاری از وزارت ورزش داریم. هرچقدر این حمایت‌ها بیشتر باشد می‌توانیم در مسابقات بیشتری شرکت کنیم و نتایج بهتر بگیریم.
تیرانداز کشورمان در پایان به ایرنا گفت:
در مسابقات جام جهانی با ۶۲۸.۳ امتیاز راهی فینال شدم و در نهایت با کسب رتبه چهارم تفنگ‌بادی، سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آوردم. همچنین مدال برنز تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر جوانان در مسابقات قهرمانی جهان در قاهره ۲۰۲۲ و مدال طلای تیمی تفنگ ۱۰متر جام جهانی کرواسی ۲۰۲۱ از دیگر مدال‌های من است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید