برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بررسی عملکرد داور دربی 101

منبع
فوتبالی
بروزرسانی
بررسی عملکرد داور دربی 101

فوتبالی/انتخاب کمیته داوران برای آخرین بازی فصل یعنی فینال جام حذفی، اشکان خورشیدی است.
داور 43 ساله اهل ساری که شغل اصلی‌اش طبق روال معمول همه مردان سیاهپوش، کارمند بودن در شهرداری است.
 خورشیدی بخش اعظمی از این فصل را به دلیل مردودی در تست‌های آمادگی جسمانی ابتدای فصل از دست داد و به همین دلیل در کارنامه‌اش تنها 7 قضاوت دیده می‌شود.
 به خورشیدی، هیچکدام از بازیهای استقلال و پرسپولیس در این فصل سپرده نشد. او این فصل 24 بار از کارت زردش استفاده کرد و 2 بازیکن را هم با کارت قرمز مستقیم به بیرون از زمین فرستاد. خورشیدی یک بار هم در سوتش به نشانه پنالتی دمید.
 در یک نگاه کلی و از ابتدای لیگ یازدهم، خورشیدی 128 بازی را در لیگ برتر سوت زده است. او در این تعداد بازی، 429 کارت زرد و 17 کارت قرمز داده و البته 29 بازیکن دیگر را هم با دادن 2 اخطار، از زمین اخراج کرده است. 32 بار هم اعلام ضربه پنالتی در این تعداد بازی در کارنامه او دیده می‌شود.
 خورشیدی، داور خوش یمن برای پرسپولیسی‌هاست و این موضوع را، کارنامه قضاوتش ثابت می‌کند: 10 برد، 7 مساوی و تنها یک باخت. آن شکست هم مربوط است به بازی لیگ هجدهم برابر سایپا که با نتیجه 2 یک به سود تیم دایی تمام شد. جالب اینکه در تنها شکست پرسپولیس با قضاوت خورشیدی، ردپای یک بازیکن حال حاضر استقلال دیده می‌شود: آرمان رمضانی که موفق به باز کردن دروازه قرمزها در آن بازی شد.

 خورشیدی 15 بازی را هم برای استقلال در لیگ برتر سوت زده شامل 8 برد، 3 مساوی و 4 باخت. شکست‌های استقلال با قضاوت خورشیدی، اینطور رقم خورده: برابر داماش در بازی پایانی لیگ دوازدهم که بازی تشریفاتی بود، برابر تراکتور در لیگ‌های 16 و 18 که هر دو بازی در تبریز، یک صفر به سود میزبان شد و باخت 2 گله برابر پارس در جم در دور رفت لیگ 17.
 خورشیدی سابقه سوت زدن 2 بازی هر دو تیم را در جام حذفی هم دارد. برد استقلال برابر فولاد در یک‌هشتم و باخت برابر نفت در یک‌چهارم. هر دو قضاوت او برای پرسپولیس در جام حذفی به پنالتی کشید: باخت برابر صنعت نفت در یک‌چهارم و برد برابر پدیده در همین مرحله.
 تکلیف تنها یکی از 4 قضاوت خورشیدی برای سرخابی‌ها در جام حذفی، در همان 90 دقیقه مشخص شده است.
 خورشیدی دربی رفت لیگ 19 را هم سوت زد که با برد یک صفر پرسپولیس همراه شد. او در آن بازی، 4 اخطار به بازیکنان پرسپولیس داد، 2 بار بازیکنان استقلال را جریمه کرد و یک پنالتی هم به سود آبی‌ها گرفت که منجر به رسوایی چیپِ اسماعیلی شد. از آن بازی، بیرانوند، کامیابی‌نیا، ترابی، رفیعی، نعمتی و عالیشاه هنوز پرسپولیسی هستند و دو بازیکن استقلال هم چنین ویژگی‌ای دارند: چشمی و حسینی.
 آخرین باری که اشکان خورشیدی، داور بازی استقلال بود و آنها شکست خوردند، دربی بوده و آبی‌ها در 6 بازی آخرشان با سوت داور دربی 101، تنها یک بار دروازه‌شان باز شده است. پرسپولیس هر 2 قضاوت آخرش با سوت خورشیدی را 3 یک برده است.
در هر حال گفته می شود شاید خورشیدی پس از قضاوت در این دربی خداحافظی کند و به قول معروف دیگر در سوت داوری ندمد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره