برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مورینیو باید رفتارش روی نیمکت را درست کند

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
مورینیو باید رفتارش روی نیمکت را درست کند

ورزش 3/ جانلوکا روکی، رییس اتحادیه داوران ایتالیا، درباره رفتار مورینیو حرف زد و اضافه کرد که با برگزاری نشست خبری برای داورها موافق است.
با وجود استفاده از VAR در فوتبال ایتالیا از فصل 18-2017 به بعد، همچنان بحث‌های بی‌پایانی درباره تصمیمات داوری درمی‌گیرد و تصمیمات جنجالی باعث خشم مربیان و هواداران می‌شود.
جانلوکا روکی، رییس اتحادیه داوران ایتالیا، درباره یکی از جنجالی‌ترین مربیان فوتبال در این کشور یعنی ژوزه مورینیو گفت: «مشکلی به نام مورینیو وجود ندارد، نه شخصی و نه گروهی. ما برای همه به اندازه هم احترام قائل هستیم. فقط هم به او اشاره نمی‌کنم، همه مربیان را می‌گویم.
مسلما چیزی که برای آینده می‌خواهیم این است که رفتار روی نیمکت بیشتر و بیشتر درست شود. همین این فصل در مقایسه با فصل اولی که من آمدم، رفتارها بهتر شده است. رفتار نادرست روی نیمکت باعث رفتار نادرست توی زمین می‌شود و این تنش را افزایش می‌دهد.»


او همچنین گفت تعداد داوران در سری A خیلی زیاد است: «تعداد داورها باید به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند، باید به 40، 42 داور برسیم. الان 10 نفر بیشتر از حداکثر تعداد لازم، داور داریم. این فصل سه نفر را کم می‌کنیم.
داوری کار خسته کننده‌ای است؛ از نظر من سخت‌ترین شغل است. شب خوابیدن راحت نیست، گرفتن رویای سری A از یک تیم راحت نیست؛ ولی ما به داورهای کمتر و تمرین بیشتر نیاز داریم.»
او درباره ایده مصاحبه با داورها و توضیح دادن تصمیمات‌شان گفت: «هدف این است که برگزاری نشست خبری برای داورها متداول‌تر شود. وقتی راهی برای توضیح حوادث داشته باشیم، قطعا همه مشکلات را حل می‌کنیم. اما به نظرم درست نیست داورها بعد از بازی مصاحبه کنند چون تنها جوابی که می‌خواهید بشنوید این است: "بله، اشتباه کردم".»


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید