برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تصاویر تبلیغاتی جدید از گوشی اکسپریا 1 مارک 6 سونی منتشر شد

منبع
آي تي رسان
بروزرسانی

آی تی رسان/ شرکت سونی در روز 17 مه (28 اردیبهشت ماه) از گوشی پرچمدار جدید خود با نام اکسپریا 1 مارک 6 رونمایی خواهد کرد. با نزدیک شدن به موعد معرفی این گوشی، روند افشای اطلاعات درباره آن سرعت بیش‌تری پیدا کرده است.

اخیرا رندرهایی از این گوشی هوشمند در فضای آنلاین منتشر شد؛ اما امروز چندین تصویر تبلیغاتی جدید در دسترس کاربران اینترنت قرار گرفته است. به‌نظر می‌رسد که این تصاویر به‌طور رسمی توسط سونی و برای کمپین تبلیغاتی اکسپریا 1 مارک 6 تولید شده‌اند.

یکی از تصاویر منتشر شده، شایعه پیشین درباره دوربین تله‌فوتو گوشی را مورد تائید قرار می‌دهد. دوربین تله‌فوتو اکسپریا 1 مارک 5 از فاصله کانونی 85 تا 125 میلی‌متری پشتیبانی می‌کرد؛ اما ماژول تله‌فوتو اکسپریا 1 مارک 6 از فاصله کانونی 85 تا 170 میلی‌متری پشتیبانی خواهد کرد.

ظاهرا این ماژول تنها دوربین اکسپریا 1 مارک 6 با ارتقاء سخت‌افزاری واقعی خواهد بود؛ چرا که به‌نظر می‌رسد سایر دوربین‌ها مشابه با نمونه‌های به‌کارگیری شده در گوشی نسل قبلی هستند.

بر اساس شایعات ظاهرا سونی بالاخره تمامی برنامه‌های دوربین خود را در قالب یک اپلیکیشن ادغام نموده و این موضوع به خودی خود می‌تواند از هر پیشرفت سخت‌افزاری ناچیزی کاربردی‌تر باشد.

پیش از این شایعه شده بود که خریداران اکسپریا 1 مارک 6 به برخی فیلم‌های پخش شده توسط پلتفرم Sony Pictures دسترسی خواهند داشت. اکنون به‌نظر می‌رسد که این موضوع در یکی از تصاویر فاش شده مورد تائید قرار گرفته است.

باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی نیز برای همگان قابل مشاهده بوده و از فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس بی‌سیم نیز پشتیبانی خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی اکسپریا 1 مارک 6 سونی از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده خواهد کرد. همچنین نمایشگر مورد استفاده در این دستگاه نسبت به نمونه موجود در اکسپریا 1 مارک 5 از نسبت ابعاد کمی عریض‌تر و کوتاه‌تر برخوردار خواهد بود (شایعات مطرح شده از به‌کارگیری نسبت ابعاد 19.5:9 حکایت دارند).

حتی نمایشگر این گوشی احتمالا از رزولوشن 4K برخوردار نخواهد بود. با این‌حال پنل مورد اشاره کماکان از نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی پشتیبانی خواهد کرد.

اکسپریا 1 مارک 6 احتمالا مجهز به 12 یا 16 گیگابایت رم بوده و در بدو عرضه به بازار، سیستم‌عامل اندروید 14 را اجرا خواهد کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره