برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آیفون 17 اسلیم؛ شروعی برای خداحافظی با مدل‌های ارزان‌تر آیفون؟!

منبع
ديجي رو
بروزرسانی
آیفون 17 اسلیم؛ شروعی برای خداحافظی با مدل‌های ارزان‌تر آیفون؟!

دیجی رو/ به نظر می‌رسد اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه مدل جدیدی از آیفون به نام «آیفون 17 اسلیم» (iPhone 17 Slim) است که قرار است جایگزین آیفون 16 پلاس شود. برخی شایعات می‌گویند که این مدل باریک‌ترین عضو خانواده آیفون 17 خواهد بود، اما دلیل اصلی اپل برای این تغییر نام، تنها کوچک‌تر شدن صفحه نمایش نیست و ظاهراً برنامه‌های دیگری در سر دارد! با ما در دیجی رو همراه باشید.

با این حال، اگر این موضوع را با اندازه کوچک‌تر صفحه نمایش نسبت به آیفون 15 پلاس فعلی و همچنین آیفون 16 پلاس آینده ترکیب کنیم، منطقی‌تر به نظر می‌رسد. اکنون، یک منبع عمدتاً قابل اعتماد، یعنی راس یانگ از مشاوران زنجیره تأمین نمایشگر (Display Supply Chain Consultants)، اندازه دقیق صفحه نمایش آیفون 17 اسلیم را اعلام کرده است.

به گفته یانگ، صفحه نمایش آیفون 17 اسلیم دقیقا 6.55 اینچ قطر خواهد داشت. به این ترتیب، آقای یانگ بر گزارش قبلی تحلیلگر دیگری به نام جف پو که به اندازه 6.6 اینچ اشاره کرده بود، دقت بیشتری بخشیده است.

در حال حاضر، آیفون 15 پلاس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است و انتظار می‌رود جانشین مستقیم آن نیز همین اندازه را حفظ کند. از سوی دیگر، مدل پرو مکس در حال بزرگتر شدن است و اندازه نمایشگر آن قرار است به 6.9 اینچ برسد، بنابراین اصلاً بعید نیست که اپل با این تغییرات قصد داشته باشد کسانی را که خواهان بزرگترین صفحه نمایش آیفون هستند، مجبور به پرداخت هزینه بالاتر برای خرید مدل پرو مکس به جای مدل نسبتاً ارزان‌تر پلاس کند. در واقع، اگر شایعات در مورد بزرگتر شدن آیفون 16 پرو مکس به 6.9 اینچ و ثابت ماندن اندازه آیفون 17 پرو مکس در همین ابعاد در حالی که آیفون 17 اسلیم کوچک‌تر می‌شود، صحت داشته باشد، دیگر حق انتخابی برای خریداران باقی نخواهد ماند و تنها یک مدل با نمایشگر بزرگ را پیش روی خود خواهند دید.


البته، صرف نظر از اینکه منبع خبر امروز تا چه حد قابل اعتماد است، باید به خاطر داشته باشیم که در حال حاضر حدود 18 ماه تا عرضه سری آیفون 17 فاصله داریم، به این معنی که تقریباً همه چیز می‌تواند تا آن زمان تغییر کند، حتی اگر این اطلاعات در حال حاضر دقیق باشند.

با توجه به موارد فوق، می‌توان نکات زیر را درباره آیفون 17 اسلیم نتیجه‌گیری کرد:

جایگزین مدل پلاس با نامی جدید خواهد بود.
به احتمال زیاد صفحه نمایش کوچک‌تری نسبت به مدل‌های قبلی پلاس خواهد داشت (6.55 اینچ به جای 6.7 اینچ).
دلیل تغییر نام احتمالاً به خاطر اندازه کوچک‌تر صفحه نمایش و بدنه باریک‌تر آن است.
این تغییر استراتژی اپل می‌تواند کاربران را به سمت خرید مدل‌های گران‌تر پرو سوق دهد.
مطمئناً با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه آیفون 17، اطلاعات دقیق‌تری در مورد مشخصات و ویژگی‌های آن منتشر خواهد شد. در همین حال، این شایعات نشان می‌دهد که اپل ممکن است در حال تغییر رویکرد خود نسبت به مدل‌های معمولی آیفون باشد و بر رده پرو با صفحه نمایش بزرگ‌تر و ویژگی‌های پیشرفته‌تر تمرکز کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره