برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سامسونگ برای تولید انبوه تراشه ۳ نانومتری اگزینوس خود آماده می‌شود

منبع
ترنجي
بروزرسانی
سامسونگ برای تولید انبوه تراشه ۳ نانومتری اگزینوس خود آماده می‌شود

ترنجی/ در حالی که اپل دیروز از تراشه Apple M4 رونمایی کرد، تراشه‌ای که از نسل دوم فناوری ۳ نانومتری بهره می‌برد؛ تولیدکننده‌های تراشه در دنیای اندروید هنوز روی تراشه‌های ۴ نانومتری هستند. البته آنطور که به تازگی و به صورت رسمی اعلام شده، سامسونگ برای تولید انبوه تراشه ۳ نانومتری اگزینوس خود آماده می‌شود.

تراشه ۳ نانومتری اگزینوس سامسونگ به زودی تولید می‌شود
در بیانیه مطبوعاتی سامسونگ و Synopsys، این دو شرکت اعلام کردند که ریخته‌گری سامسونگ در حال آماده‌سازی برای تولید انبوه اولین تراشه ۳ نانومتری اگزینوس است. البته باید توجه داشته باشید که در متن این بیانیه به برند Exynos اشاره نشده است اما ما فرض می‌کنیم که تراشه جدید با همین برند تولید شود.

باید بدانید که Synopsys یک شرکت متخصص در اتوماسیون طراحی الکترونیک است. سامسونگ با این شرکت برای تنظیم دقیق کل فرآیند تولید و در نتیجه به حداکثر رساندن بازده و بهبود عملکرد تراشه، همکاری کرده است.


در بیانیه رسمی آمده است که این دو شرکت فناوری در مراحل نهایی طراحی به نام «Taping Out» هستند. اساساً، این بدان معناست که طرح نهایی به ریخته‌گری ارسال می‌شود تا بتواند خطوط تولید را برای فرآیند تولید انبوه تطبیق دهد.

این اولین تراشه پیچیده و با کارایی بالا سامسونگ بر اساس گره 3 نانومتری با استفاده از فرآیند Gate All Around این شرکت (GAA) خواهد بود. البته باید بدانید که ریخته‌گری سامسونگ پیش‌تر و از سال 2022 نیز تراشه‌های 3 نانومتری تولید می‌کرد، اما این محصولات نمونه‌های ساده‌تری بودند که برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌شدند. احتمالا حتما می‌دانید SoC (به اصطلاح تراشه) مورد استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه یک قطعه سخت‌افزار پیچیده‌تر است که به فرآیندهای طراحی و ساخت متفاوتی نیاز دارد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کارخانه‌های ریخته گری سامسونگ باید تولید انبوه نسل بعدی تراشه اگزینوس را تا چند ماه دیگر آغاز کنند. با این حال، مشخص نیست که آیا اولین تراشه 3 نانومتری واقعاً Exynos 2500 (برای سری گلکسی S25 خواهد بود) یا یک تراشه دیگر این عنوان را کسب می‌کند.

به عنوان مثال، گلکسی واچ 7 سامسونگ نیز باید به زودی معرفی شود و شاید از این فناوری برای تراشه آن بهره ببرند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید تراشه ۳ نانومتری سامسونگ بتواند موفق عمل کند؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره