برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

مایکروسافت هوش مصنوعی «فوق سری و ایزوله» برای سازمان اطلاعات آمریکا تولید کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
مایکروسافت هوش مصنوعی «فوق سری و ایزوله» برای سازمان اطلاعات آمریکا تولید کرد

زومیت/ مایکروسافت هوش مصنوعی جدیدی برای دولت آمریکا توسعه داده است که هیچ ارتباط مستقیمی با اینترنت ندارد.
 

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی جدید می‌نویسد مایکروسافت مدل هوش مصنوعی «ایزوله‌» جدیدی را توسعه داده است که ارتباط مستقیم با اینترنت ندارد. این سرویس به آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا امکان می‌دهد که به‌صورت ایمن از قدرت هوش مصنوعی برای تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات فوق محرمانه استفاده کنند.

یکی از مدیران ارشد مایکروسافت گفته این نخستین باری است که یک مدل زبانی بزرگ به‌صورت کاملاً مستقل از اینترنت فعالیت می‌کند. اکثر مدل‌های هوش مصنوعی نظیر GPT شرکت OpenAI (زیربنای چت‌بات ChatGPT) برای یادگیری اطلاعات جدید و استخراج الگو از داده‌ها، به اینترنت و سرورهای ابری وابسته هستند؛ با این‌حال مایکروسافت می‌خواست «سیستمی واقعاً امن» برای جامعه‌ی اطلاعاتی آمریکا بسازد.


بلومبرگ می‌نویسد: «آژانس‌های جاسوسی در سراسر دنیا می‌خواهند هوش مصنوعی به آن‌ها برای درک و تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات طبقه‌بندی‌شده‌‌ای که روزانه تولید می‌شوند، کمک کند.» هوش مصنوعی‌ وابسته‌به اینترنت ممکن است اطلاعات محرمانه را فاش کند، به‌همین‌دلیل سازمان‌های اطلاعاتی استفاده‌ی محدودی از این فناوری دارند.

ظاهراً مایکروسافت مدل هوش مصنوعی جدیدش را در ۱۸ ماه اخیر بر پایه‌ی GPT-4 توسعه داده و برای ساخت آن از یک ابرکامپیوتر استفاده کرده است. بلومبرگ به نقل از یک مهندس برق مایکروسافت می‌نویسد: «هوش مصنوعی جدید روی یک شبکه‌ی خاص است که صرفاً دولت آمریکا به آن دسترسی دارد.»

هوش مصنوعی جدید مایکروسافت «پویا نیست» به این معنی که می‌تواند داده‌ها را بررسی کند، اما چیزی از آن‌ها یاد نمی‌گیرد. بدین ترتیب دولت آمریکا می‌تواند از محرمانه‌ماندن اطلاعات مهم اطمینان حاصل کند. به گفته‌ی مهندس برق مایکروسافت، حدود ۱۰٬۰۰۰ نفر از لحاظ تئوری توانایی دسترسی به هوش مصنوعی مورد بحث را دارند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره