logo
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

اندروید ۱۵ سیستم ویبره گوشی‌ها را هوشمند می‌کند

منبع
زوميت
بروزرسانی
اندروید ۱۵ سیستم ویبره گوشی‌ها را هوشمند می‌کند

زومیت/ برخی کاربران اندروید ۱۵ ویژگی‌ جدیدی را در گوشی‌های خود مشاهده کرده‌اند که می‌تواند ویبره‌ی گوشی را متناسب با محیط تنظیم کند.
 
کنفرانس Google I/O امسال عمدتاً با محوریت هوش مصنوعی و به‌طور خاص، قابلیت‌های جدید جمنای برگزار شد و حتی بخش اندروید این رویداد نیز پر شده بود از ویژگی‌های هوشمندی که با اندروید ۱۵ همراه می‌شوند.

نسخه‌ی بتای دوم اندروید ۱۵ تنها چند ساعت پس از رویداد گوگل I/O منتشر شد و ویژگی‌های بیشتری را که در مراسم به آن‌ها اشاره نشده بود به‌همراه داشت. یکی از این ویژگی‌ها «ویبره‌ی تطبیقی» (Adaptive Vibration) است که به‌نظر می‌رسد فقط برای گوشی پیکسل دردسترس قرار خواهد گرفت.

ویبره‌ی تطبیقی، قدرت ویبره‌ی اعلان‌های ورودی را بر اساس محیط یا مکانی که گوشی در آن قرار دارد تنظیم می‌کند. Android Authority این ویژگی را در منوی صدا و ارتعاشات (Sound & Vibration) در تنظیمات اندروید ۱۵ کشف کرده است.

در صفحه‌ی تنظیمات Adaptive Vibration، توضیح کوچکی نوشته شده است: «[ویبره‌ی تطبیقی] از میکروفون و حسگرهای گوشی شما برای تعیین سطح صدای زمینه استفاده می‌کند. هیچ داده‌ای هرگز ضبط نمی‌شود.»

دموی گرافیکی‌‌ای در صفحه‌ی Adaptive Vibration وجود دارد که میزان ویبره‌ی گوشی را نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال اگر گوشی روی مبل راحتی افتاده باشد، ویبره بیشتر می‌شود و هنگامی که گوشی روی سطح سختی مانند میز قرار گرفته باشد، شدت ویبره کاهش می‌یابد که طبیعی است، زیرا هرچه سطح نرم‌تر باشد، ویبره کمتر مشخص می‌شود و بالعکس.

ویبره‌ی تطبیقی درحال حاضر توسط تعدادی از کاربران گوشی پیکسل ۷ پرو و پیکسل ۸ پرو مشاهده شده است. گوگل در هیچ‌یک از متن‌های تبلیغاتی خود برای نسخه‌ی بتای ۲ اندروید ۱۵، اشاره‌ای به ویبره‌ی تطبیقی نکرد، بنابراین احتمالاً قصد گسترش این ویژگی را در بتای دوم ندارد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره