logo

دیدگاه مایکروسافت در مورد فناوری بلاکچین چیست؟

منبع
ديجي رو
بروزرسانی
دیدگاه مایکروسافت در مورد فناوری بلاکچین چیست؟

دیجی رو/ ظهور فناوری Web3 و بلاکچین نویدبخش یک دوره جدید از تحول دیجیتال است که می‌تواند به اندازه تأثیر خود اینترنت مهم باشد. یورک رودز (Yorke Rhodes)، مدیر تحول دیجیتال مایکروسافت، در گفتگوی اخیر خود با راب نلسون (Rob Nelson) این تغییر و پیامدهای آن برای آینده را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه به چکیده صحبت‌های این دو خواهیم پرداخت. با دیجی رو همراه باشید.

نلسون بحث را با یک ادعای جذاب آغاز کرد:

من معتقدم Web3 و همه چیزهای مرتبط با بلاکچین یک سیستم عامل جدید است، اما فکر می‌کنم این بزرگتر از چیزی است که قبلاً داشته‌ایم.
رودز موافقت کرد و تأکید نمود که تحول کنونی شامل بیش از یک متاورس یا فضای مجازی ساده است. او گفت:


مالکیت، یک بخش عظیم از این تحول است. من همچنین معتقدم که هوش مصنوعی و استنتاج نیز بخش مهمی از آن هستند.
رودز همچنین درباره تکامل تکنولوژی از دهه 1990 تا به امروز توضیح داد و گفت:

در حال حاضر، فناوری‌های مدرن چهار قابلیت اصلی را فراهم می‌کنند: دسترسی به اطلاعات (خواندن)، ایجاد و تغییر اطلاعات (نوشتن)، مالکیت و کنترل دارایی‌های دیجیتال (مالکیت)، و استفاده از هوش مصنوعی برای استخراج دانش از داده‌ها (استنتاج).
این ساختار جدید نویدبخش نوآوری در 10 تا 15 سال آینده است و برنامه‌هایی کاربردی را به ارمغان می‌آورد که در حال حاضر غیرقابل تصور هستند. او به ماهیت توزیع شده این سیستم اشاره کرد، که در تضاد با سیستم‌های مبتنی بر یک رایانه شخصی و سرور در گذشته است.

نلسون، برای شفافیت بیشتر، پرسید: مردم چه چیزی را می‌توانند انتظار داشته باشند که هنوز به آن فکر نکرده‌اند؟ چگونه قرار است آنچه را که در دستانم یا روی میزم یا در تلفنم دارم تغییر دهد؟

رودز با یادآوری سال‌های اولیه دهه 2000، زمانی که تأثیر اینترنت هنوز در حال گسترش بود، پاسخ داد. او به پیش‌بینی‌های جف بزوس، مدیر عامل آمازون، و ظهور تجارت موبایلی به عنوان نمونه‌هایی از نوآوری‌های غیرقابل پیش‌بینی که زندگی روزمره را به طور اساسی تغییر دادند، اشاره کرد.

رودز تأکید کرد که این بستر جدید نیز به همان گونه به پیشرفت‌های غیرمنتظره منجر خواهد شد:


در 10 تا 15 سال آینده، چیزهای غیرقابل تصوری رخ خواهند داد.
نلسون با اصرار بر جزئیات بیشتر، به نقش مهم مایکروسافت در این تحول اشاره کرد. رودز این موضوع را تأیید کرد و برخی از تغییرات بنیادی را که می‌توان انتظار داشت، توضیح داد.

او بر توانایی جدید برای مالکیت دارایی‌های دیجیتال تأکید نمود که تعامل ما با اینترنت را تغییر خواهد داد:

همه چیزهایی که در تمام زندگی‌مان در اینترنت دیده‌ایم، اکنون متفاوت است زیرا می‌توانیم مالک آن باشیم.
این تغییر، نحوه انتقال ارزش و تعامل با پروژه‌های دیجیتال را دگرگون می‌کند. برای مثال، مفهوم هویت دیجیتال تغییر خواهد کرد و ابعاد جدیدی به نحوه درک و مدیریت حضور آنلاین ما خواهد بخشید.

به طور خلاصه، فناوری Web3 و بلاکچین در حال ایجاد تغییری بنیادی در نحوه تعامل ما با دنیای دیجیتال هستند و نویدبخش نوآوری‌های غیرقابل پیش‌بینی در سال‌های آینده می‌باشند. این تحول از مفهوم مالکیت دیجیتال تا تکامل هویت‌های دیجیتال، فرصت‌های جدیدی را برای ارزش‌گذاری و تعامل ایجاد می‌کند و به ما امکان می‌دهد تا دنیای دیجیتال را به شیوه‌ای متفاوت و عمیق‌تر تجربه کنیم.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره