logo
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

Runway از هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیوی Gen-3 Alpha رونمایی کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

دیجیاتو/ Runway می‌گوید که این مدل نسبت به Gen-2 بهبودهای قابل‌توجهی داشته است.

استارتاپ هوش مصنوعی Runway جدیدترین هوش مصنوعی مولد ویدیوی خود را به‌نام «Gen-3 Alpha» معرفی کرد. این هوش مصنوعی می‌تواند پرامپت‌های متنی شما را به ویدیو تبدیل کند. Runway می‌گوید که این مدل نسبت به مدل پرچم‌دار قبلی یعنی Gen-2 بهبودهای قابل‌توجهی در ساختار، سبک و حرکت سوژه‌ها داشته است.

براساس اعلام Runway، مدل جدید Gen-3 آلفا گامی است در جهت «مدل‌های جهانی عمومی» (General World Models) که این شرکت سال گذشته از آن پرده برداشت. این هوش مصنوعی در روزهای آینده برای مشترکین Runway، ازجمله مشتریان سازمانی در دسترس قرار خواهد گرفت.

هوش مصنوعی جدید تبدیل متن به ویدیوی Gen-3 Alpha
Runway می‌گوید که Gen-3 Alpha در تولید شخصیت‌های انسانی با طیف گسترده‌ای از اقدامات، حرکات و احساسات بسیار خوب عمل می‌کند. همچنین این هوش مصنوعی به‌نحوی طراحی شده است تا سبک‌ها و اصطلاحات تخصصی سینمایی را درک کند و بتواند کادربندی‌ها و صحنه‌های اصولی برای کاربران بسازد.

البته این هوش مصنوعی محدودیت‌هایی نیز دارد. مدت زمان ویدیوهای Gen-3 Alpha حداکثر 10 ثانیه است. بااین‌حال، بنیانگذار Runway وعده می‌دهد که Gen-3 اولین و کوچک‌ترین عضو خانواده مدل‌های متن به ویدیو این شرکت است و مطمئناً باید منتظر مدل‌های پیشرفته‌تر این شرکت در آینده باشیم.

یکی از مزیت‌های این مدل جدید نسبت به Gen-2 سرعت و کیفیت عملکرد آن است که ظاهراً از Sora نیز بهتر عمل می‌کند. همانطور که در این گیف‌ها مشاهده می‌کنید ویدیوهای این مدل جدید از وضوح بالایی برخوردار هستند. همچنین برای تولید یک کلیپ 5 ثانیه‌ای، باید 45 ثانیه و برای یک کلیپ 10 ثانیه‌ای تنها 90 ثانیه باید منتظر بمانید.

هنوز تاریخ دقیق عرضه عمومی این هوش مصنوعی مشخص نیست. همچنین به‌نظر می‌رسد این هوش مصنوعی ابتدا برای مشترکین پولی در دسترس خواهد بود. مبلغ اشتراک پولی مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت 15 دلار در ماه یا 144 دلار در سال است. بااین‌حال احتمال دارد این مدل در تاریخ نامشخصی برای کاربران معمولی نیز عرضه شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره