logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

انویدیا با عبور از مایکروسافت رکورد زد؛ به باارزش‌ترین شرکت دنیا سلام کنید!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
انویدیا با عبور از مایکروسافت رکورد زد؛ به باارزش‌ترین شرکت دنیا سلام کنید!

شهر سخت افزار/ سرانجام تخت پادشاهی به تیم سبز و رهبر آن، یعنی جن سن هوانگ رسید. انویدیا در معاملات امروز با رقم تاریخی ۳.۳۴ تریلیون دلار و پشت سر گذاشتن مایکروسافت و اپل به جایگاه نخست باارزش‌ترین شرکت دنیا رسید. در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار برای شما از موفقیت بزرگترین شرکت نیمه هادی دنیا خواهیم گفت.

سرانجام هوش مصنوعی موجب رشد چشمگیر سهام انویدیا شده و به سلطه‌ مایکروسافت و اپل بر جایگاه باارزش‌ترین شرکت پایان داد. به‌‌ گزارش وال‌استریت‌ژورنال قیمت سهام انویدیا در معاملات امروز بورس حدود ۳.۲ درصد رشد کرد تا ارزش بازار این شرکت نیمه هادی به رقم تاریخی ۳.۳۴ تریلیون دلار برسد.

هوش مصنوعی، موتور محرک انویدیا
بدین ترتیب تیم سبز با حذف مایکروسافت ۳.۳۲ تریلیون دلاری تاریخ سازی کرد. این در حالی است که ارزش مایکروسافت در روزهای گذشته به رقم تاریخی ۳.۳ تریلیون دلار رسیده بود. همچنین اپل نیز با ارزش بازار ۳.۲۸ تریلیون دلار در جایگاه سوم این جدول قرار گرفته است.


در واقع انویدیا برای اولین بار است که به صدر جدول شرکت‌های با ارزش آمریکایی رسیده است. جالب است بدانید که انویدیا همین پنج سال پیش در میان ۲۰ شرکت بزرگ آمریکایی نیز قرار نداشت. رشد انفجاری ارزش سهام انویدیا در سایه تقاضا برای  تراشه‌های هوش مصنوعی شکل گرفته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده انویدیا حدود ۸۰ درصد از سهم بازار تراشه‌های هوش مصنوعی استفاده شده در سرورها را به خود اختصاص داده است. همین امر موجب شده تا درآمد بخش دیتاسنترهای این شرکت با ۴۲۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل مواجه شود و ۲۲.۶ میلیارد دلار درآمد را برای تیم سبز به همراه داشته باشد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره