logo

OpenAI استارتاپ Rockset را خرید؛ سازنده ابزارهای جستجوی آنی و تحلیل داده

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
OpenAI استارتاپ Rockset را خرید؛ سازنده ابزارهای جستجوی آنی و تحلیل داده

دیجیاتو/ شرکت OpenAI، سازنده ChatGPT، در خبری اعلام کرد که در قراردادی با ارزش نامعلوم، استارتاپ Rockset را خریده است.

شرکت هوش مصنوعی OpenAI که خالق چت‌بات ChatGPT است، از خرید Rockset خبر داد. این شرکت در قراردادی که ارزش آن نامشخص است، استارتاپ Rockset را تصاحب می‌کند. این استارتاپ ابزارهای جستجوی آنی و تجزیه‌وتحلیل داده می‌سازد.

OpenAI در مطلبی در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد از فناوری Rockset برای تقویت زیرساخت محصولات مختلف خود استفاده خواهد کرد. کارمندان این استارتاپ به OpenAI ملحق می‌شوند و مشتریان فعلی Rockset نیز به‌تدریج از پلتفرم آن منتقل خواهند شد. جزئیات مالی این قرارداد هنوز اعلام نشده است.

«برد لایت‌کپ»، مدیر ارشد عملیات OpenAI، در بیانیه‌ای گفت: «زیرساخت Rockset شرکت‌ها را توانمند می‌کند تا داده‌هایشان را به هوش کنش‌پذیر تبدیل کنند. هیجان‌زده‌ایم تا با یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های Rockset در محصولات OpenAI این مزایا را به مشتریان خود عرضه کنیم.»

فناوری‌های Rockset به کمک OpenAI می‌آید
سال 2016، مهندسان اسبق فیسبوک به‌ نام‌های «ونکات ونکاتارامانی» (Venkat Venkataramani)، «تودور باسمن» (Tudor Bosman) و «دروبا بورتاکور» (Dhruba Borthakur) Rockset را تأسیس کردند. آن‌ها ابزارهایی ساختند که به شرکت‌ها اجازه می‌داد به‌صورت خودکار داده‌ها را از پایگاه‌های داده و سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری عمومی دریافت و آن‌ها را برای جستجو و تجزیه‌وتحلیل شاخص‌گذاری کنند. Rockset تاکنون موفق به جذب 105 میلیون دلار سرمایه شده بود.

ونکات ونکاتارامانی، مدیرعامل Rockset، درباره این معامله می‌گوید: «Rockset بخشی از OpenAI خواهد شد و به زیرساخت بازیابی پشت مجموعه محصولات OpenAI قدرت خواهد بخشید. ما به OpenAI کمک می‌کنیم مسائل سخت پایگاه داده را که اپ‌های هوش مصنوعی در مقیاس بسیار بزرگ با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند، حل کند.»

اخیراً یکی از مدیران ارشد OpenAI اعلام کرده است مدل هوش مصنوعی بعدی این شرکت، GPT-5، هوشی در حد دانشجوی مقطع دکتری خواهد داشت و انتظار می‌رود این مدل در 1.5 سال آینده عرضه شود. بااین‌حال، فعلاً تاریخ دقیق عرضه آن روشن نیست.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره