نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

کابوس جدید چینی‌ها برای اپل!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
کابوس جدید چینی‌ها برای اپل!

شهر سخت افزار/ به نظر می‌آید که چینی‌ها برنامه ساخت نسل جدید و پیشرفته تراشه‌ برای گوشی‌های هوشمند را با جدیت دنبال می‌کنند. در همین رابطه دو شرکت شیائومی و Unisoc طی بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که اولین تراشه 4 نانومتری خودشان را ساخته‌اند تا وابستگی خود به شرکت‌هایی مانند کوالکام و مدیاتک را کاهش دهند.

ظاهراً شیائومی و Unisoc با موفقیت فرایند طراحی تراشه‌ ۴ نانومتری خود را مبتنی‌ بر معماری ARM تکمیل کرده‌اند. Unisoc ادعا می‌کند تراشه‌ ۴ نانومتری جدیدش عملکردی در حد و اندازه‌ تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ دارد.

تراشه جدید شیائومی
شیائومی در فصل اول سال ۲۰۲۴ پس از اپل و سامسونگ در رتبه‌ سوم جهانی بازار گوشی‌های هوشمند قرار گرفته و توسعه یک تراشه جدید می‌تواند جایگاه این شرکت چینی را در بازار گوشی‌های هوشمند بهبود دهد.


شیائومی پیش از این اولین تراشه خود را با نام Surge S1 در سال 2017 معرفی کرد. اما این تنها پردازنده‌ای نیست که توسط شرکت چینی طراحی شده است. پس از آن نیز شاهد عرضه چند تراشه دیگر از این برند چینی نیز بودیم.

در همین رابطه گوشی‌های سری 12 شیائومی را داشتیم که دارای یک تراشه اختصاصی به نام Surge P1 برای مدیریت مصرف انرژی و شارژ شدن باتری هستند. گوشی‌هایی که با بازطراحی سیستم شارژ باتری و استفاده از تراشه اختصاصی موفق به بهینه سازی سرعت شارژ و همچنین بهبود دوام باتری‌های تک سلولی شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط gizmochina موبایل‌هایی که از تراشه‌های ساخت چین استفاده می‌کنند، احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ به‌صورت گسترده به دست کاربران خواهند رسید. در حال‌ حاضر دو شرکت کوالکام و مدیاتک بازار موبایل چین را در اختیار دارند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره