نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

اولین عینک هوشمند مجهز به GPT-4o را اینجا ببینید

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی

شهر سخت افزار/ این روزها هوش مصنوعی در حال ادغام با انواع و اقسام گجت‌های هوشمند بوده و در همین رابطه شاهد رونمایی از اولین عینک هوشمند مجهز به مدل هوش مصنوعی OpenAI هستیم. Solos که یک شرکت متخصص در عینک های هوشمند محسوب می‌شود، به‌‌تازگی از AirGo Vision مجهز به مدل هوش مصنوعی GPT-4o رونمایی کرده است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، یک دوربین داخلی در کنار عینک AirGo Vision قرار گرفته که به کاربران امکان می‌دهد از محیط اطراف خود عکس بگیرند. همچنین از این دوربین برای استفاده از قابلیت‌های GPT-4o و شناسایی اشیا و پاسخ به سؤالات مربوط به آنها استفاده می‌شود. ادغام این دوربین با عینک مذکور امکان تعامل بدون واسطه با جهان اطراف را فراهم می‌کند.

Solos اعلام کرده که عینک AirGo Vision با سایر مدل‌های هوش مصنوعی مانند جمینای گوگل نیز سازگار خواهد بود. این سازگاری می‌تواند باعث بهبود خدماتی مانند درخواست مسیر، خلاصه‌کردن تجربیات خرید یا دسترسی به دستورالعمل‌ها از طریق دستورات صوتی خواهد شد.

عینک هوشمند AirGo Vision از چراغ‌های LED برای نمایش وضعیت این گجت هوشمند بهره می‌برد. از این چراغ‌ها برای هشداردادن به کاربران درمورد پیام‌های دریافتی و استفاده شده و می‌توان از آنها به عنوان فلاشر دوربین نیز استفاده کرد.

عینک AirGo Vision در نوع خود منحصر به فرد بوده و برخلاف محصولات رقیب مانند عینک هوشمند Meta Ray-Ban در حال حاضر فاقد قابلیت فیلمبرداری است. اما یکی از ویژگی‌های بارز این عینک دوربین قابل‌ جدا‌شدن است.

برخلاف بسیاری از عینک‌های هوشمند که دوربین در قاب تعبیه شده است، Solos طرحی را انتخاب کرده که دوربین بخشی از دسته باشد. این انتخاب طراحی انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند و در صورت تمایل ظاهری سنتی‌تر را ارائه می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند قاب‌های اضافی نیز خریداری کنند. حتی بدون دوربین، عینک قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را از طریق ورودی صدا حفظ می‌کند.

در حالی که تاریخ انتشار مشخصی اعلام نشده است، Solos تأیید می کند که AirGo Vision اواخر امسال عرضه خواهد شد. جزئیات قیمت این عینک مجهز به دوربین هنوز فاش نشده است. با این حال، این شرکت قاب‌های LED جداگانه در سه سبک را برای خرید در وب‌سایت خود در ماه آینده با قیمت 249.99 دلار ارائه می‌کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره