نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

این بازی حتی RTX 4090 انویدیا را هم به زانو درآورد!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
این بازی حتی RTX 4090 انویدیا را هم به زانو درآورد!

شهر سخت افزار/ انویدیا به تازگی نتایج بنچمارک کارت‌های گرافیک RTX 40 در بازی جدید The First Descendant را به اشتراک گذاشته است. نکته جالب آن است که در صورت انتخاب رزولوشن 4K و بالاترین تنظیمات گرافیکی در کنار Ray Tracing، حتی پرچمدار فعلی این غول دنیای گرافیک یعنی RTX 4090 هم توان رسیدن به متوسط 60 فریم بر ثانیه را ندارد.

بازی The First Descendant یکی از جدیدترین عناوین منتشر شده بر روی پلتفرم استیم است که به صورت رایگان (Free to Play) منتشر شده و توانسته در مدت زمانی کوتاهی به بیش از 200 هزار بازیکن همزمان آنلاین برسد.



بازی The First Descendant که در سبک MMO و ساخته استودیوی Nexon محسوب می‌شود، با استفاده از موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 ساخته شده و با عناوین بزرگ و شناخته‌شده‌ای مانند Destiny و Warframe شباهت‌هایی دارد.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این بازی جلوه‌های بصری جذاب و افکت‌های بسیار با کیفیت است که باعث می‌شود علاوه بر مشکلات مرتبط با پردازنده‌های سری K اینتل نسل سیزده و چهارده، مشکل شلوغی بیش از حد سرورهای بازی را هم تا حدود فراموش کنیم.

از آنجا که این بازی حالا به عنوان یکی از پرجزئیات‌ترین عناوین دنیای گیم شناخته می‌شود، انویدیا تصمیم گرفته به کمک آن بنچمارک‌هایی را انجام داده و عملکرد پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 خود را محک بزند.



بازی مورد بحث با کارت گرافیک RTX 4060 در رزولوشن 1080p مورد بررسی قرار گرفته و پس از تنظیم فناوری DLSS 3.5 بر روی گزینه Quality توانسته متوسط 70 فریم بر ثانیه را در اختیار ما قرار دهد. در صورت غیرفعال کردن DLSS، نرخ فریم با چیزی حدود 35 کاهش می‌یابد.

RTX 4090 پرچمدار هم توان ارائه 60 فریم بر ثانیه را ندارد
به گزارش Hardwaretimes، نکته جالب ماجرا زمانی است که شما قصد دارید از بالاترین تنظیمات گرافیکی و رزولوشن این بازی بهره‌مند شده و جلوه‌های بصری آن را در با جزئیات کامل در رزولوشن 4K مشاهده کنید.


 

برای این تست انویدیا به سراغ پرچمدار فعلی خودش یعنی RTX 4090 رفته و تنظیمات گرافیکی بازی را بر روی حالت Ultra و فعال کردن قابلیت رهگیری نور (RT Ultra) قرار داده است. نتیجه این تنظیمات با فعال‌سازی DLSS 3.5 رو حالت Performance نمایش متوسط 50 فریم بر ثانیه بود. به عبارت دیگر، علی‌رغم فعال‌سازی DLSS 3.5، حتی پرچمدار قدرتمند و گران‌قیمت انویدیا هم نتوانست به نرخ فریم ایده‌آل 60 در بازی The First Descendant دست یابد.

البته انویدیا مدعی شده که با فعال کردن frame generation (که به صورت مصنوعی تعداد فریم را افزایش می‌دهد) باعث خواهد شد که متوسط فریم‌ریت به 120 نیز برسد؛ هرچند که فعال‌سازی این قابلیت به دلیل مشکلاتی همچون Input lag چندان توصیه نمی‌شود.

نظر شما در رابطه با شکست قدرتمندترین کارت گرافیک رده مصرف‌کننده در مقابل The First Descendant چیست؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره