نماد آخرین خبر

عملکرد بازی‌های کنسولی روی آیفون چندان خوب نبوده است

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
عملکرد بازی‌های کنسولی روی آیفون چندان خوب نبوده است

دیجی کالا/ طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که تلاش‌های اپل (Apple) برای آوردن بازی‌های کنسولی AAA به دستگاه‌های آیفون و آیپد خود شروعی نه چندان مناسب داشته است.

بر اساس تجزیه و تحلیل رسانه‌ی موبایل گیمر و تخمین‌های Appfigures، پورت‌های دث استرندینگ (Death Stranding)، رزیدنت اویل ویلج (Resident Evil Village)، اساسینز کرید میراث (Assassin’s Creed Mirage) و بازسازی رزیدنت اویل ۴ (Resident Evil ۴)، علی‌رغم اینکه در کنفراس اپل در سال گذشته هیاهوی زیادی ایجاد کرد، اما فروش خوبی نداشته‌اند. این بازی‌ها فقط روی دستگاه‌های آیفون و آیپد رده بالا قابل اجرا هستند، به این معنی که تعداد مخاطبین بالقوه‌ی آن، کوچک‌تر از کل کاربران آیفون در وهله‌ی اول است.

با این حال، حتی با در نظر گرفتن این موضوع، برآورد Appfigures نشان می‌دهد که در حالی که اساسینز کرید میراژ حدود ۱۲۳ هزار بار دانلود شده است و تنها حدود ۱۳۸ هزار دلار درآمد ناخالص داشته است. با توجه به اینکه بازی برای دانلود رایگان در دسترس است و بازیکنان می‌توانند قبل از پرداخت ۴۹.۹۹ دلاری برای باز کردن قفل بازی، به بخش کوچکی از بازی دسترسی داشته باشند، این نشان می‌دهد که کمتر از ۳۰۰۰ نفر برای خرید نسخه‌ی کامل بازی اقدام کرده‌اند. محاسبات مشابه بر اساس تخمین‌های Appfigures نشان می‌دهد که حدود ۷ هزار کاربر iOS برای رزیدنت اویل ۴، حدود ۵۷۵۰ برای رزیدنت اویل ویلج و حدود ۱۰۶۰۰ نفر برای دث استرندینگ پول پرداخت کرده‌اند.


البته یکی دیگر از شرکت‌های جمع‌آوری داده با نام Appmagic، ارقام بالاتری نشان می‌دهد اما به صورت کلی باز هم شاهد فروش چندان زیادی نیستیم. طبق تخمین‌های Appmagic، رزیدنت اویل ۴ و ویلج به ترتیب ۱۵ هزار و ۳۴ هزار نسخه، در حالی که اساسینز کرید میراژ حدود ۵۷۵۰ و دث استرندینگ حدود ۲۳۰۰۰ نسخه فروخته‌اند. مدیر محتوای Appmagic بیان کرده که حتی تخمین‌های خوش‌بینانه‌تر نیز فروش ناامیدکننده‌ای را نشان داده و به نوعی بیان می‌کند که بازی‌های کنسولی از این نوع برای موبایل مناسب نیستند.

در واقع با نگاهی به بازی‌های موبایلی با عملکرد بهتر که از کنسول‌ها پورت شده‌اند، می‌بینیم که بسیاری از آن‌ها در اصل آثاری مستقل هستند. این بازی‌ها معمولا دارای کنترل‌های ساده‌تری هستند، سبک‌های هنری خاصی را بر گرافیک‌های سطح بالا اولویت می‌دهند و برای زمان‌های کوتاه‌تر مناسب هستند. این‌ها ویژگی‌های معمول بازی‌های موبایلی موفق هستند. این در حالی است که برای تجربه‌ی آثاری نظیر رزیدنت اویل ۴ روی موبایل، باید هزینه‌ی زیادی برای دستگاه‌های جدید iOS کنید که با آن هزینه می‌توانید یک کنسول یا کامپیوتر قدرتمند تهیه کنید. از طرفی بازیکنانی که می‌توانند دستگاه‌های موبایل پرچمداری را خریده و ۵۰ دلار برای بازی‌ها بپردازند، احتمالا منابع لازم برای لذت بردن از بازی‌ها روی رایانه‌های شخصی و کنسول را نیز خواهند داشت.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر