نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

مشخصات فنی پرچمداران تاشوی سامسونگ به‌طور کامل فاش شد

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
مشخصات فنی پرچمداران تاشوی سامسونگ به‌طور کامل فاش شد

گجت نیوز/ ایوان بلس مشخصات فنی گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ سامسونگ را به‌طور کامل فاش کرد. گوشی‌های تاشو Galaxy Z Fold 6 و Z Flip 6 هفته آینده با قابلیت‌های هوش مصنوعی و سخت‌افزار پیشرفته رونمایی می‌شوند.
 
مشخصات فنی و جزئیات جدیدی از گوشی‌های تاشو آینده سامسونگ، یعنی دو مدل گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ درست یک هفته پیش از کنفرانس آنپکد این شرکت به بیرون درز پیدا کرده است. این اطلاعات از طریق تصاویر رسمی این دو گوشی توسط ایوان بلس (افشاکننده شناخته‌شده دنیای تکنولوژی) در خبرنامه Substack به اشتراک گذاشته شده است.

بر اساس این اطلاعات، می‌توان منتظر پیشرفت‌های کلیدی از جمله نمایشگر روشن‌تر برای فولد ۶، باتری بزرگ‌تر و سیستم خنک‌کننده بهتر برای فلیپ ۶ بود. همچنین، خبرهای خوبی در زمینه استحکام و دوام هر دو گوشی به گوش می‌رسد.

اطلاعات جدید گلکسی زد فلیپ ۶
خوشبختانه اندازه نمایشگرهای گلکسی زد فلیپ ۶ نسبت به نسل قبلی تغییری نکرده است؛ همچنان شاهد نمایشگر ۳.۴ اینچی در بخش بیرونی و نمایشگر اصلی ۶.۷ اینچی تاشو هستیم. نمایشگر اصلی از رزولوشن +Full HD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد، در حالی که نمایشگر بیرونی با رزولوشن ۷۲۸ × ۷۴۸ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز کار می‌کند.


اما خبرهای مهم‌تر درباره Z Flip 6 در زیر قاب آن نهفته است. انتظار می‌رود این گوشی با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه شود که پیشرفت خوبی نسبت به باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی زد فلیپ ۵ محسوب می‌شود. این تغییر باید به بهبود عمر باتری منجر شود. علاوه بر این، گفته می‌شود فلیپ ۶ اولین گوشی در سری Z Flip است که از سیستم خنک‌کننده محفظه بخار بهره می‌برد. این سیستم می‌تواند به مدیریت بهتر گرما در هنگام اجرای کارهای سنگین کمک کند.

دوربین‌های گلکسی زد فلیپ ۶ نیز ارتقا پیدا خواهند کرد. حسگر اصلی به ۵۰ مگاپیکسل ارتقا یافته، اما حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض و دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی بدون تغییر باقی مانده‌اند.

اطلاعات جدید گلکسی زد فولد ۶
در سمتی دیگر، شاهد افشای مشخصات فنی گلکسی زد فولد ۶ هستیم. موبایل تاشویی که از نمایشگرهای ۶.۳ اینچی در بخش بیرونی و ۷.۶ اینچی در بخش داخلی بهره می‌برد. هر دو نمایشگر از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت برخوردارند که با گلکسی اس ۲۴ اولترا مطابقت می‌کند.


انتظار می‌رود این گوشی سامسونگ کمی سبک‌تر از نسل قبلی خود باشد. وزن این گوشی ۲۳۹ گرم است در حالی که گلکسی زد فولد ۵ وزنی برابر با ۲۵۳ گرم داشت. همچنین، باتری هر دو گوشی ۴۴۰۰ میلی‌‌آمپر ساعت است.

به نظر می‌رسد سیستم دوربین نیز بدون تغییر باقی مانده باشد و همچنان شاهد حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، حسگر ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض و حسگر ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابر هستیم. همچنین، دوربین‌های دوگانه جلویی شامل حسگر ۱۰ مگاپیکسلی در نمایشگر بیرونی و حسگر ۴ مگاپیکسلی در نمایشگر اصلی حفظ شده‌اند.

ویژگی‌های مشترک دو گوشی تاشو سامسونگ
از لحاظ دوام، انتظار می‌رود هر دو گوشی گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ دارای درجه‌بندی IP48 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب باشند. اگرچه این به خوبی درجه‌بندی IP68 که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند رده‌بالا یافت می‌شود نیست، اما نسبت به درجه‌بندی IPX8 که معمولا در گوشی‌های تاشو دیده بودیم، پیشرفت قابل توجهی به شمار می‌رود. فریم این گوشی‌ها از آلومینیوم آرمور ساخته شده و نمایشگر توسط گوریلا گلس ویکتوس ۲ ساخت کمپانی کورنینگ محافظت خواهد شد.


علاوه بر این مشخصات فنی، هر دو گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ از پردازنده قدرتمند Snapdragon 8 Gen 3 به همراه ۱۲ گیگابایت رم بهره خواهند برد. گزینه‌های ذخیره‌سازی نیز شامل دو مدل ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت است و احتمالا برای Fold 6 نسخه ۱ ترابایتی هم ارائه شود.


سیستم‌عامل این گوشی‌ها اندروید ۱۴ با رابط کاربری اختصاصی One UI 6.1.1 سامسونمگ خواهد بود که از هوش مصنوعی Galaxy AI پشتیبانی می‌کند. کاربرانی که این گوشی‌ها را خریداری می‌کنند می‌توانند از قابلیت‌هایی مانند جستجوی محیطی (Circle to Search)، حالت مترجم (Interpreter Mode) و خلاصه کردن یادداشت‌ها (Notes Summarization) استفاده کنند.

از دیگر ویژگی‌های مشترک این دو گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت جانبی، بلندگوهای استریو، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و گزینه‌های اتصال مانند 5G (sub-6GHz)، وای‌فای 6E، بلوتوث ۵.۳، اتصال NFC و درگاه USB Type-C نسل 3.2 Gen 1 اشاره کرد. با این حال، انتظار می‌رود پشتیبانی از Samsung DeX منحصر به گلکسی زد فولد ۶ باشد و زد فلیپ ۶ از آن بهره‌ای نبرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر