نماد آخرین خبر

اولین بزرگراه هوشمند در آمریکا ساخته می‌شود

منبع
تکفارس
بروزرسانی
اولین بزرگراه هوشمند در آمریکا ساخته می‌شود

تکفارس/ فرایند احداث اولین بزرگراه هوشمند در ایالات متحده آغاز شده است که به کاهش تصادفات و ترافیک کمک خواهد کرد.

ساخت اولین بزرگراه هوشمند در ایالات متحده در ایالت میشیگان آغاز شده است. این پروژه امتداد سه مایلی بین ان آربر و دیترویت را مجهز به سنسورها و تجهیزات ارتباطی ویژه می‌کند تا امکان ردیابی وسایل نقلیه و ارائه هشدارهای به روز به رانندگان مهیا شود. قرار است این پروژه در آینده تا ۴۰ مایل گسترش یابد.

اجرای این پروژه بر عهده استارت‌آپ Cavnue می‌باشد. لازم به ذکر است این استارت‌آپ تحت حمایت شرکت آلفابت است. این پروژه می‌تواند الگویی برای احداث بزرگراه‌های هوشمند دیگر در سراسر کشور شود. هدف از احداث بزرگراه‌های هوشمند، اطلاع رانندگان و اداره حمل و نقل میشیگان از مشکلات احتمالی در جاده‌ها، از قبیل موانع، تصادفات یا راه بندان‌ها می‌باشد. انتظار می‌رود این پروژه به کاهش تراکم ترافیک، جلوگیری از تصادفات و بهبود زمان واکنش اضطراری کمک شایانی کند.


در امتداد جاده، ستون‌هایی مجهز به حسگر و دوربین‌ نصب می‌شوند، که به پایش هر بخش می‌پردازد و تصاویر را با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین به منظور شناسایی شرایط خطرناک رانندگی تجزیه و تحلیل می‌کنند. فن آوری استارت‌آپ Cavnue می‌تواند با هر وسیله نقلیه‌ای که قابلیت اتصال را دارد، متصل شود. در بریتانیا، پروژه‌های مشابه در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و اکنون ایالات متحده به دنبال جبران این عقب ماندگی است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر