نماد آخرین خبر

سامسونگ بی‌سروصدا اس‌اس‌دی ۶۱ ترابایتی عرضه کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
سامسونگ بی‌سروصدا اس‌اس‌دی ۶۱ ترابایتی عرضه کرد

زومیت/ اس‌اس‌دی جدید سامسونگ با ظرفیت ذخیره‌سازی چشمگیر ۶۱ ترابایت معرفی شد؛ محصولی که نمونه‌ی آن را فقط دو شرکت دیگر تولید کرده‌اند.
 
سامسونگ در سکوت خبری از SSD جدیدی به نام BM1743 رونمایی کرد که برای استفاده در دیتاسنترها و ذخیره‌سازی اطلاعات با حجم بالا طراحی شده است. این محصول با بهره‌گیری از رابط‌های پرسرعت PCIe 4.0 و PCIe 5.0، ترکیبی از ظرفیت فوق‌العاده زیاد تا ۶۱٫۴۴ ترابایت و کارایی بالا را ارائه می‌دهد.

ظرفیت اس‌اس‌دی BM1743 آنقدر زیاد است که سامسونگ پیش‌بینی می‌کند با استفاده از همین تکنولوژی، بتوان در آینده به مدل‌های ۱۲۰ ترابایتی هم دست پیدا کرد.

اس‌اس‌دی سامسونگ BM1743 از کنترلر اختصاصی این شرکت و حافظه‌ی QLC نسل هفتم 3D V-NAND استفاده می‌کند و می‌تواند اطلاعات را با سرعت ۷٬۲۰۰ مگابایت‌برثانیه بخواند و با سرعت ۲٬۰۰۰ مگابایت‌برثانیه بنویسد.

کاربرد اصلی اس‌اس‌دی ۶۱٫۴۴ ترابایتی سامسونگ BM1743، ذخیره‌سازی اطلاعات با حجم بالا مانند اطلاعات مربوط‌به هوش مصنوعی یا محتوای ویدیویی است. این محصول در دو مدل U.2 برای سیستم‌هایی با رابط PCIe 4.0 و E3.S برای رابط PCIe 5.0 عرضه خواهد شد.

هنوز اطلاعاتی درمورد مصرف انرژی این SSD جدید ۶۱ ترابایتی سامسونگ منتشر نشده است، اما باتوجه‌به ظرفیت فوق‌العاده بالای آن، به‌نظر می‌رسد مصرف انرژی زیادی هم داشته باشد.

درحال‌حاضر، فقط دو شرکت دیگر به نام‌های Solidigm و وسترن‌دیجیتال، SSD با ظرفیت ۶۱٫۴۴ ترابایت عرضه می‌کنند و اکنون سامسونگ هم به جمع این شرکت‌ها اضافه شده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره