نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

خداحافظی با خاطرات؛ سونی دیگر CD ،DVD و Blu-ray تولید نمی‌کند

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
خداحافظی با خاطرات؛ سونی دیگر CD ،DVD و Blu-ray تولید نمی‌کند

شهر سخت افزار/ در یک اتفاق تاریخی، سونی تصمیم گرفته تولید و عرضه دیسک‌های نوری چون DVD و بلو-ری را برای بازار مصرف‌کننده متوقف کند. از همین رو قصد دارد ۲۵۰ نفر از کارکنان بخش تولید دیسک نوری خود را زودتر از موعد بازنشسته کند.

این غول ژاپنی در مصاحبه‌ای با AV Watch تأیید کرده توسعه و تولید دیسک‌های نوری قابل‌ ضبط (Recordable)، از جمله Blu-ray را متوقف خواهد کرد. سخنگوی سونی در این باره گفت: «ما در نظر نداریم این کسب‌وکار را به جای دیگری منقتل کنیم» که نشانه‌ای از پایان دوران دیسک‌های Blu-ray قابل‌ ضبط برای مصرف‌کنندگان است.

توقف تولید دیسک CD-R ،DVD-R و BD-R توسط سونی
اگر شما هم از دیسک‌های Blu-ray برای آرشیو کردن اطلاعات خود استفاده می‌کنید، ظاهراً باید پیش از تمام شدن آنها شروع به خرید دیسک‌های قابل‌ ضبط BD کنید. با این حال مشتریان تجاری و علاقه‌مندان به سینما نباید نگران باشند، زیرا سونی هنوز به تولید و تأمین دیسک‌های مورد نیاز آنها ادامه می‌دهد.


پایان تولید Blu-ray قابل‌ ضبط باعث ناپدید شدن یکی از گزینه‌های قابل‌ اعتماد موجود برای ذخیره‌سازی بلندمدت داده‌ها خواهد شد. هارد دیسک‌ها و SSDها به طور متوسط پنج سال عمر می‌کنند، در حالی که دیسک‌های Blu-ray می‌توانند دهه‌ها، و برخی دیسک‌های نوری جدیدتر حتی تا صد سال دوام بیاورند.



با وجود طول عمر بالا، دیسک‌های Blu-ray محدودیت ظرفیت دارند، به طوری که پرظرفیت‌ترین آنها حداکثر ۱۲۵ گیگابایتی است. البته محققان چینی توانسته‌اند فرمت تازه‌ای از دیسک نوری را ابداع کنند که تا ۱۲۵ ترابایت داده ذخیره کند، با این حال فناوری مورد بحث هنوز در مرحله توسعه است و به صورت تجاری عرضه نشده است.

اگرچه سونی همچنان تولید Blu-ray را برای مشتریان تجاری و صنعت فیلم حفظ می‌کند، اما به وضوح آینده رسانه‌های نوری حداقل برای سونی روشن نیست. سونی اذعان کرده بازار درایوهای نوری زیان‌ده است، به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند در کسب‌وکار خود بازنگری کنند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره