نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

یک ترابایت از اطلاعات دیزنی هک شد

منبع
زومجي
بروزرسانی
یک ترابایت از اطلاعات دیزنی هک شد

زومجی/ یک گروه هکری ادعا کرده است که به حدود یک ترابایت از اسناد داخلی شرکت دیزنی دست پیدا کرده است.
  
براساس گزارش منتشر شده از رسانه Hackread گروه هکری به نام NullBulge ادعا کرده که توانسته به سرور محافظت شده سرویس پیام‌رسان و مدیریت پروژه Slack دیزنی نفوذ کرده و به حدود یک ترابایت از اطلاعاتی شامل پیام‌ها، اسناد، رمزها و بسیاری از موارد دیگر دست پیدا کند.

گزارش شده که این نفوذ باعث شده تا یک نسخه کپی از تمام مکالمات تیم توسعه دیزنی شامل پیام‌ها، فایل‌ها، رمزها و دیگر اطلاعات کارکنان دیزنی که در پلتفرم Slack ذخیره شده بود، به‌دست این گروه هکری برسد.

این گروه در پستی که در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، ادعا می‌کند: «اطلاعات به‌دست آمده شامل تقریبا ۱۰ هزار کانال، تمام پیام‌ها و فایل‌های ممکن، پروژه‌های منتشر نشده، عکس‌های خام، کدها، اطلاعات ورود کارمندان، لینک به APIها و صفحات وب داخلی و موارد دیگر است.»

به‌نظر می‌رسد که افشای اطلاعات بازی Aliens Fireteam Elite 2 که در این آخر هفته اتفاق افتاد نیز در نتیجه همین نفوذ بوده است. نسخه اول این بازی با همکاری استودیو بازی‌سازی «دیزنی قرن بیستم» ساخته شده بود.



گروه NullBulge از پلتفرم ایکس استفاده کرد تا بیانیه خود درباره این نفوذ را منتشر و اعلام کند: «تمام اطلاعات اسلک تیم توسعه دیزنی دست ماست. ۱/۱ ترابایت از فایل‌ها و پیام‌های رد و بدل شده. هر چیزی که دستمان به آن می‌رسید را دانلود کردیم و تبدیل به یک بسته کردیم. می‌خواهید بدانید پشت درهای بسته دیزنی چه اتفاقی می‌افتد؟ بروید سراغ این بسته.»

این گروه اعلام کرد که هدف آن از این نفوذ، محافظت از حقوق هنرمندان و اطمینان از جبران عادلانه خسارتی است که به آن‌ها در کار وارد شده است. دیزنی در سال‌های اخیر با اتهامات متعددی در زمینه میزان پرداختی به هنرمندان و نویسندگان خود مواجه بوده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره