نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

بیل گیتس در ۲۹ سالگی به فکر وارد کردن چیزی شبیه هوش مصنوعی به کامپیوترها بود

منبع
زوميت
بروزرسانی
بیل گیتس در ۲۹ سالگی به فکر وارد کردن چیزی شبیه هوش مصنوعی به کامپیوترها بود

زومیت/ گیتس ۴۰ سال پیش رایانه‌های شخصی را با قابلیت‌های یادگیری متصور بود که می‌توانند استفاده از کامیپوترها را به تجربه‌ای آسان و سرگرم‌کننده‌ تبدیل کنند.
 
بیل گیتس در ۲۹ سالگی در یک برنامه‌ی رادیویی به‌نام The Famous Computer Cafe شرکت کرد و تا حدودی آینده‌ و وضعیت فعلی شرکت را پیش‌بینی کرد. بیل گیتس راجع‌به برنامه‌های خود درباره‌ی مجهزکردن همه‌ی خانه‌ها به کامپیوترهای شخصی و ایجاد امکان یادگیری برای کامپیوترها صحبت کرد. این اپیزود از برنامه‌ی رادیویی The Famous Computer Cafe از طلوع انقلاب میکروکامپیوترها حکایت می‌‌کند.

گیتس در ارتباط‌ با آموزش کامپیوترها اعلام کرده بود که بعد از انجام یک کار با کامیپوتر دیگر لازم نخواهد بود همان دستورها و مسیرها را مجدداً طی کنید. به‌نظر می‌رسد نظرات او دراین‌باره به ویژگی بحث‌برانگیز مایکروسافت به‌نام Windows Recall اشاره داشت.

اگرچه قابلیت ویندوز ریکال، کاربران را دچار نگرانی‌هایی درباره‌ی نقض حریم خصوصی کرده است، یک ویژگی مفید نیز به‌حساب می‌آید. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد مراحلی را که در کامپیوتر خود طی کرده‌اند، دنبال کنند.

ریکال در پی‌سی‌ هوش مصنوعی ویندوزی که اصطلاحاً «Copilot+ PC» نامیده می‌شود، ارائه می‌شود. این قابلیت در فواصل چندثانیه‌ای، از دسکتاپ کاربر اسکرین‌شات می‌گیرد و آن‌ها را با هوش مصنوعی تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

با استفاده از قابلیت ریکال، کاربر هر زمان که بخواهد، می‌تواند هرکاری را که در کامپیوتر خود انجام داده است، مرور کند. ریکال را می‌توان به‌عنوان حافظه‌ی دیجیتال کاربران در نظر گرفت که هرچیزی را که دیده و انجام داده‌اند، حفظ می‌کند.

بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت، ۴۰ سال پیش به یک دستگاه پیشرفته اشاره کرده بود که می‌تواند اشتباهات را مانند یک انسان تشخیص دهد. او همچنین به اهمیت آسان‌‌سازی نحوه‌ی استفاده از کامپیوترها اشاره کرده بود.

گیتس در پایان مصاحبه‌ی خود گفت: «زمانی‌ که نرم‌افزار به‌طور ۱۰۰ درصدی نرم شود، ما به هوش مصنوعی‌ای در سطح انسانی دست خواهیم یافت. این راه طولانی خواهد بود و نیاز به تحقیقات گسترده و طولانی دارد.»

بیل گیتس به این موضوع اشاره کرده بود که وقتی مردم واژه‌ی هوش مصنوعی را می‌شنوند، به ربات‌ها و چیزهایی فکر می‌کنند که جهان را در دست خواهند گرفت؛ اما نرم‌افزارهای نرم‌تر (Softer software) به گام‌هایی اشاره دارند که ما می‌توانیم در جهت آموزش به ماشین‌ها برداریم تا تشخیص دهند که قصد داریم چه کاری انجام دهیم.

اکنون بعد از گذشت ۴۰ سال، مایکروسافت از نظر فنی بسیار جلوتر از پیش‌بینی‌ها و جاه‌طلبی‌های بیل گیتس در اواسط دهه‌ی ۱۹۸۰ قرار دارد و یکی‌ از بازیگران کلیدی در عرصه‌ی هوش مصنوعی است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره