نماد آخرین خبر

لپ‌تاپ جدید ال‌جی با وزن کمتر از مک‌بوک ایر و نمایشگر بزرگ‌تر معرفی شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
لپ‌تاپ جدید ال‌جی با وزن کمتر از مک‌بوک ایر و نمایشگر بزرگ‌تر معرفی شد

دیجیاتو/ نسخه جدید لپ‌تاپ Gram SuperSlim ال‌جی با وزن کمتر از یک کیلوگرم و قیمت پایین‌تر، جایگزین ویندوزی مناسبی برای مک‌بوک ایر محسوب می‌شود.

ال‌جی اخیراً از نسخه جدید لپ‌تاپ Gram SuperSlim رونمایی کرده است که نه‌تنها وزن کمتری در مقایسه با مک‌بوک ایر دارد؛ بلکه نمایشگر بزرگ‌تر با پنل OLED را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از دو درگاه برای حافظه SSD نیز بهره می‌برد.

مشخصات لپ‌تاپ ال‌جی Gram SuperSlim 2024
ال‌جی در سال گذشته میلادی اولین نسخه از لپ‌تاپ گرم سوپر اسلیم را معرفی کرد که مشخصات ضعیف‌تری نسبت به نسخه استاندارد این محصول داشت؛ اما در عوض باریک‌تر و سبک‌تر بود. این محصول برای کاربرانی که مدام مشغول حمل لپ‌تاپ خود هستند، گزینه ایده‌آلی به‌شمار می‌رود و می‌تواند به‌عنوان جایگزینی مطلوب برای مک‌بوک ایر محسوب شود. اکنون ال‌جی اقدام به ارتقا سخت‌افزار لپ‌تاپ گفته‌شده، کرده و نسخه ۲۰۲۴ آن را با قیمت کمتر در اختیار خریداران قرار داده است.


ال‌جی در بیانیه مطبوعاتی خود، ضخامت لپ‌تاپ Gram SuperSlim 2024 را تنها ۱۲ میلی‌متر اعلام کرده که از یک باتری قلمی هم کمتر است. همچنین وزن دستگاه نیز تنها ۹۸۸ گرم عنوان شده است که نه‌تنها رقم بسیار کمی در میان دستگاه‌های ویندوزی به‌شمار می‌رود؛ بلکه حتی از مک‌بوک ایر ۱۵ هم کمتر است. در قلب دستگاه پردازنده اینتل Core Ultra 5 125H قرار دارد که از واحد گرافیکی Arc و واحد پردازش هوش مصنوعی مستقل بهره می‌برد. این لپ‌تاپ با گواهی Evo عرضه شده است و ال‌جی ادعا دارد که باتری ۶۰ وات ساعت آن می‌تواند تا ۲۰.۵ پخش ویدئوی آفلاین را جوابگو باشد.

نمایشگر لپ‌تاپ Gram SuperSlim 2024 یکی از نقاط قوت آن است که از پنل OLED با رزولوشن فول‌اچ‌دی بهره می‌برد. این پنل قادر به پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از گاموت رنگی DCI-P3 است و می‌تواند رنگ مشکی را با عمق بیشتری نسبت به پنل‌های IPS نمایش دهد و گواهی VESA DisplayHDR True Black را هم دریافت کرده است.

روی بدنه این لپ‌تاپ، تعداد زیادی پورت مشاهده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به ۳ پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. متأسفانه خبری از پورت USB-A روی این دستگاه نیست و کاربران احتمالاً به یک هاب برای اتصال لوازم جانبی خود نیاز پیدا خواهند کرد.

لپ‌تاپ Gram SuperSlim 2024 با ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5X با حداکثر فرکانس ۷۵۰۰ مگاهرتز و ۵۱۲ گیگابایت حافظه NVMe SSD نسل ۴ در پیکربندی پایه، روانه بازار خواهد شد. وب‌کم با رزولوشن فول‌اچ‌دی و پشتیبانی از مادون‌قرمز برای تشخیص چهره، میکروفون دوگانه و نامبرپد مجزا از دیگر مواردی هستند که این محصول ال‌جی را به گزینه مناسبی برای کاربری روزانه، اداری و حرفه‌ای تبدیل می‌کند. قیمت نسل قبلی دستگاه ۱۴۰۰ دلار بوده است؛ اما ال‌جی این رقم را به ۸۰۰ دلار در نسخه جدید کاهش داده است تا بتواند رقابت نزدیک‌تری با سایر محصولات، از جمله لپ‌تاپ‌های کوپایلوت پلاس مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون داشته‌باشد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره