نماد آخرین خبر

یوبیسافت به حواشی Assassin’s Creed Shadows پاسخ داد

منبع
گيم فا
بروزرسانی
یوبیسافت به حواشی Assassin’s Creed Shadows پاسخ داد

گیم فا/ حواشی و جنجال‌هایی که پیرامون یکی از شخصیت‌های اصلی Assassin’s Creed Shadows، یعنی یاسوکه (Yasuke) بود، یوبیسافت را مجبور به واکنش کرد. بیانیه این شرکت، طرفداران ژاپنی را خطاب قرار داده است که در پی یک دادخواست امضا شده، Assassin’s Creed Shadows را تحریف تاریخی می‌‌دانستند و حتی خواستار لغو انتشار این بازی بودند. حال این شرکت فرانسوی اعلام کرده است که همانند دیگر نسخه‌های سری AC، هدف آن‌ها ارائه یک بازگویی دقیق تاریخی نیست.

دادخواست لغو بازی Assassin’s Creed Shadows که توسط فردی به نام شیمیزو تورو نوشته و به زبان ژاپنی منتشر شده، تا زمان نگارش این خبر، موفق به جذب بیش از ۹۴,۰۰۰ امضا شده است. در این دادخواست آمده:

یوبیسافت ماهیت سامورایی‌ها را نادرست نشان می‌دهد. این یک توهین جدی به فرهنگ و تاریخ ژاپن است و می‌تواند به نژادپرستی علیه آسیایی‌ها متهم شود.
 

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، یکی از شخصیت‌های قابل بازی در Assassin’s Creed Shadows، یک سامورایی رنگین پوست به نام یاسوکه در دوره سنگوکو است که نژاد او در تاریخ، با منشاء آفریقایی ثبت شده.

یوبیسافت در پاسخ به حواشی اخیر پیرامون این بازی نوشت:

از زمان معرفی Assassin’s Creed Shadows ما واکنش‌های مثبتی دریافت کرده‌ایم. اما همچنین برخی انتقادها از سوی شما، مخاظبین ژاپنی ما، وجود داشت. ما به علاقه شما به تاریخ و احترام عمیق شما به یکپارچگی تاریخی-فرهنگی غنی‌تان احترام می‌گذاریم. ما همواره تلاش بسیاری برای ارائه یک نمایش دقیق و محترمانه از ژاپن فئودالی داریم. با این حال، قصد ما از عرضه بازی‌های Assassin’s Creed، از جمله Assassin’s Creed Shadows، هیچگاه پیاده‌سازی دقیق اتفاقات تاریخی یا بازتاب دقیق شخصیت‌های تاریخی نبوده است.
یوبیسافت در ادامه بیانیه خود نوشت:

در عوض، هدفمان این است که حس کنجکاوی بازیکنان را برانگیزیم و آن‌ها را تشویق کنیم تا بیشتر در مورد محیط‌های تاریخی که از آن‌ها الهام گرفته‌ایم، کاوش کنند و یاد بگیرند. با وجود این تلاش‌های مستمر، ما اذعان می‌کنیم که برخی از عناصر در محتوای تبلیغاتی ما باعث نگرانی جامعه طرفداران ژاپنی شده است. برای این، ما صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.
علاوه بر ژاپنی‌ها، دادخواست اصلی برای لغو AC Shadows توسط بسیاری از انگلیسی‌زبانان نیز امضا شده است. یکی از این افراد نوشته است:

شرکت‌ها نباید اجازه داشته باشند که درباره تاریخ دروغ بگویند و DEI [تنوع نژادی، برابری جنسیتی و شمول] باید متوقف شود.
یوبیسافت می‌گوید:


بر اساس انتقادهای سازنده‌ای که دریافت کرده‌ایم، ما تلاش‌های خود را تا زمانی که این بازی را به دست شما برسانیم ادامه خواهیم داد. در حالی که برای حفظ اصالت تلاش می‌کنیم، بازی‌های Assassin’s Creed آثار تخیلی هستند که از اتفاقات و شخصیت‌های تاریخی واقعی الهام گرفته‌اند. روایت داستان یاسوکه در بازی ما نمونه‌ای از آن است. زندگی منحصر به فرد و مرموزش، او را به شخصی ایده‌آل برای روایت داستانش در Assassin’s Creed تبدیل کرده که با پس‌زمینه ژاپن فئودالی همراه شده است.

در حالی که یاسوکه به عنوان یک سامورایی در Assassin’s Creed Shadows به تصویر کشیده شده، ما می‌دانیم که این موضوع جای بحث و گفت‌وگو دارد. این مورد را به دقت در داستان خود روایت کرده‌ایم و با شخصیت اصلی دیگرمان، که به همان اندازه در بازی مهم است، دو قهرمان در سبک‌های مختلف بازی به گیمر ارائه می‌دهیم.
یوبیسافت همچنین توضیح می‌دهد که در طول توسعه Shadows با افراد متخصص زیادی مشورت کرده و محترمانه از طرفداران درخواست کرده‌اند که هر گونه انتقادی مستقیماً به همکاران داخلی و خارجی آن‌ها وارد نشود.

بازی Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۵ آبان ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره