نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

آیفون 17 احتمالاً دوربینی با دیافراگم مکانیکی خواهد داشت

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
آیفون 17 احتمالاً دوربینی با دیافراگم مکانیکی خواهد داشت

دیجیاتو/ این تغییر می‌تواند عکاسی پرتره را طبیعی‌تر کند.

بااینکه هنوز سری آیفون 16 معرفی و عرضه نشده است، از همین حالا شایعاتی درباره این خانواده به گوشی می‌رسد؛ در همین راستا، طبق گزارشی تازه، اپل قصد دارد حداقل یک مدل آیفون 17 را در سال آینده با دیافراگم دوربین مکانیکی عرضه کند.

به گزارش «The Information»، این سیستم مکانیکی به کاربران اجازه می‌دهد اندازه دیافراگم دوربین آیفون 17 را تنظیم کنند تا میزان ورود نور از دهانه لنز به دوربین تعیین شود. همه لنزهای دوربین آیفون‌های فعلی دیافراگم ثابت دارند اما برخی گوشی‌های هوشمند اندرویدی و نسبتاً قدیمی، دیافراگم متغیری ارائه می‌دهند؛ مانند سری گلکسی S9 سامسونگ.

کاربران با سیستم مکانیکی، می‌توانند دیافراگم کوچک‌تری را دستی تنظیم کنند. این قابلیت اجازه می‌دهد عکس‌ها با جلوه عمق میدان کمتر گرفته شوند؛ درنتیجه سوژه در فوکوس باقی می‌ماند و پس‌زمینه تار است.

اپل درحال‌حاضر این قابلیت را در آیفون‌های دارای حالت پرتره به‌صورت مصنوعی ارائه می‌کند ولی این تغییر در آیفون 17 می‌تواند این جلوه را طبیعی کند. گاهی ممکن است حالت پرتره مصنوعی در جداکردن سوژه‌های موجود در پیش‌زمینه از پس‌زمینه مشکل داشته باشد، مشکلی که دیافراگم مکانیکی آن را حل می‌کند.

پرتره طبیعی در کدام مدل آیفون 17 به‌ کار می‌رود؟
انتظار می‌رود اپل سری iPhone 17 را سپتامبر 2025 عرضه کند و این احتمال وجود دارد که دیافراگم مکانیکی به مدل گران‌قیمت (آیفون 17 اولترا یا همان آیفون 17 اسلیم) محدود شود. اما باتوجه‌به اینکه هنوز بیش از یک سال از عرضه سری 17 فاصله داریم، احتمال دارد برخی استراتژی‌های ادعایی درباره دوربین پرچم‌داران آتی اپل تغییر کند.

باید منتظر ماند و دید اپل ابتدا آیفون 16 را با چه قابلیت‌هایی، خصوصاً در سیستم دوربین، عرضه می‌کند. پس‌ازآن، بهتر می‌توان درباره سری 17 گمانه‌زنی کرد؛ گمانه‌زنی‌هایی که شاید نسبت به این گزارش به واقعیت نزدیک‌تر باشند. اپل سری آیفون 16 شهریور / مهر 1403 معرفی می‌کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره