نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

آزمون مقاومت گلکسی زد فولد ۶ یاد و خاطره گلکسی نوت ۷ را زنده کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ گلکسی زد فولد ۶ در آزمون مقاومت دربرابر حرارت، خط‌وخش و فشار عملکرد خوبی از خود نشان داد.
 
گلکسی زد فلیپ ۶ قبلاً موفق شد از تست‌های سخت‌گیرانه‌ی کانال یوتیوب معروف JerryRigEverything جان سالم به‌در ببرد. اکنون این کانال ویدیو تست مقاومت و کالبدشکافی گلکسی زد فولد ۶ را منتشر کرده است که به‌نوعی خاطرات بد گلکسی نوت ۷ را یا‌دآوری می‌کند.

زک نلسون در ویدیوی جدید خود، گلکسی زد فولد ۶ را با انواع و اقسام آزمایش‌ها ازجمله حرارت شدید، خراش با اشیاء تیز فلزی و البته گردوغبار آزمایش کرد. فریم این گوشی تاشدنی از آلومینیوم تقویت‌شده ساخته شده که نسبت‌به نسل قبل کمی محکم‌تر است و در برابر تیغه‌ی کاتر خوشبختانه مقاومت خیلی خوبی از خود نشان می‌دهد.

باید توجه داشته باشیم نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد ۶، هرچند نسبت‌به گذشته پیشرفت‌هایی داشته است، اما همچنان از شیشه‌ی خالص بهره نمی‌برد. سامسونگ در ساخت نمایشگر تاشو این دستگاه از فناوری شیشه‌ی فوق‌نازک (UTG) استفاده کرده که ترکیبی از لایه‌ی بسیار نازک شیشه با چند لایه پلاستیک است. به همین دلیل، جای تعجب ندارد که این نمایشگر به راحتی با اشیاء تیز فلزی و حتی فشار شدید ناخن خراش برمی‌دارد. در تست مقاومت، نمایشگر داخلی پس از ۲۵ ثانیه قرارگرفتن درمعرض شعله‌ی فندک از کار افتاد.

زک نلسون در بخش دیگری از ویدیوی تست گلکسی زد فولد ۶ مقدار زیادی شن و ماسه را روی نمایشگر داخلی و لولای این گوشی ریخت. سامسونگ ادعا می‌کند این محصول گواهی IP48 دارد و بنابراین در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است، اما به‌نظر می‌رسد هنوز در برابر شن و ماسه مقاومت زیادی ندارد. در واقع، ریختن شن و ماسه باعث ایجاد صدای ساییدگی در لولای گوشی شد.

نکته‌ی جالب اینکه گلکسی زد فولد ۶ هنگام واردآوردن فشار به‌طور برعکس، استحکام فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و هیچ‌گونه شکستگی یا ترک خوردگی روی آن مشاهده نشد.

زمانی که زک در بخش کالبدشکافی گلکسی زد فولد ۶ با استفاده از کاتر سعی دارد نمایشگر داخلی را جدا کند، برای لحظه‌ای دود مختصری دیده می‌شود که امکان دارد ذهن‌ها را به‌سمت ماجرای آتش‌سوزی گلکسی نوت ۷ ببرد. اما جای نگرانی نیست. دودی که در این ویدیو از گلکسی زد فولد ۶ بلند شد، به‌هیچ‌وجه به باتری گوشی ارتباط نداشت و صرفاً به‌دلیل آسیب‌دیدن کابل نمایشگر در اثر استفاده از تیغه‌ی کاتر ایجاد شد.

در ویدیوی زک نلسون، حتی پس‌از جدا‌کردن نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد ۶، گوشی همچنان بدون‌ مشکل کار می‌کند. در ادامه می‌توانید دیجیتایزرهای قلم S Pen برای نمایشگر داخلی و همچنین سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم را مشاهده کنید. با جداکردن بخش پشتی دستگاه نیز قاب شیشه‌ای پشت و جلو به‌همراه باتری‌ها دردسترس قرار می‌گیرند. در نهایت با خارج‌کردن باتری‌ها، مادربُرد گوشی نمایان می‌شود که دوربین سه‌گانه نیز به آن متصل شده است.

در انتهای ویدیوی زک نلسون، پس‌از خارج‌کردن تمام اجزای باقیمانده، نوبت به لولای گلکسی زد فولد ۶ می‌رسد که مقداری گردوغبار در لابه‌لای اجزای آن به‌چشم می‌خورد. نکته‌ی جالب اینکه طبق ادعای زک، مقاومت لولای گلکسی زد فولد ۵ در برابر نفوذ گردوغبار نسبت‌به نسل جدید این دستگاه بیشتر است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر