نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

مدل 4G ریلمی ۱۳ با تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ رسماً معرفی شد

منبع
ترنجي
بروزرسانی
مدل 4G ریلمی ۱۳ با تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ رسماً معرفی شد

ترنجی/ پس از رونمایی ریلمی ۱۳ پرو و ۱۳ پرو پلاس، هم‌اکنون مدل 4G ریلمی ۱۳ معرفی شده است. همان‌طور که از نام این تلفن هوشمند پیداست، برخلاف مدل های Pro و Pro+ که یک گوشی 5G هستند، حداکثر از شبکه LTE پشتیبانی می‌کند.

مدل 4G ریلمی ۱۳ با مشخصات مشابه نسل قبل رونمایی شد
گوشی Realme 13 4G برخلاف مدل های پرو که از تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲ برخوردارند، به تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ مجهز شده است. این گوشی از یک سیستم خنک‌کننده ۷ لایه که شامل محفظه بخار بزرگ ۴,۳۹۲ میلی‌متری است، بهره می‌برد. با نگاهی کوتاه به مشخصات Realme 12 4G متوجه می‌شویم که تقریباً چیزی تغییر نکرده است.

اگر منصف باشیم، باید بگوییم که Realme 12 4G در ماه جولای سال جاری میلادی عرضه شد و حدود یک ماه از عمر این تلفن هوشمند می‌گذرد. تنها تفاوت مهم بین مدل 4G ریلمی ۱۳ و نسل قبل آن است که این گوشی جدید ریلمی از گواهی IP64 (در مقابل IP54) برخوردار بوده و بیشتر از قبل در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم خواهد بود.


ریلمی 13 4G دارای یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED E4 با وضوح FullHD+، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و تاچ سمپلینگ ریت ۱۸۰ هرتزی است. این پنل ۸ بیتی، ۹۸ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. روشنایی صفحه نمایش به‌کارگرفته شده در Realme 13 4G به‌طور معمول ۶۰۰ نیت بوده اما حداکثر به ۲,۰۰۰ نیت هم می‌رسد. این گوشی به سنسور اثرانگشت زیر صفحه مجهز شده است که می‌تواند ضربان قلب شما را نیز (بدون نیاز به ساعت هوشمند) اندازه‌گیری کند.

دو لنز دوربین در قاب پشتی مدل 4G ریلمی ۱۳ دیده می‌شود. دوربین اصلی از سنسور 1/1.95 اینچی ۵۰ مگاپیکسلی سونی LYT-600 برخوردار است. این دوربین دارای گشودگی دیافراگم f/1.88 با فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری و لرزشگیر اپتیکال (OIS) است. دوربین دوم از نوع تشخیص عمق بوده و وضوح ۲ مگاپیکسلی به‌همراه گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 دارد. برای دوربین سلفی این گوشی هوشمند یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.45 در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی و سلفی Realme 13 4G توانایی فیلمبرداری با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارند.

مطابق با گزارش GSMArena، مدل 4G ریلمی ۱۳ از یک باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند بوده و از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. باتری این دستگاه در ۱۹ دقیقه به ۵۰ درصد می‌رسد و در ۴۷ دقیقه کامل شارژ خواهد شد. این تلفن هوشمند اقتصادی به اسپیکر های دوگانه استریو مجهز شده و دارای گواهینامه Hi-Res Audio است. جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیز بر روی فریم بالایی دیده می‌شود.

قیمت Realme 13 4G 
مدل 4G ریلمی ۱۳ در فروشگاه آنلاین این شرکت قابل مشاهده است. نسخه ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی این دستگاه با قیمت معادل ۱۸۵ دلار عرضه می‌شود. نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی نیز با قیمت معادل ۲۰۰ دلار به دست کاربران خواهد رسید. علاقه‌مندان می‌توانند از بین رنگ های آبی و سبز یکی را انتخاب کنند.

نظر شما درباره این تلفن هوشمند اقتصادی جدید ریلمی چیست؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره