نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

خبر خوب برای گیمرهای طرفدار Call of Duty

منبع
زوميت
بروزرسانی
خبر خوب برای گیمرهای طرفدار Call of Duty

زومیت/ اکتیویژن قصد دارد با بهینه‌سازی فایل‌ها و جداکردن وارزون، حجم دانلود بازی‌های کال آو دیوتی را کاهش دهد.
 
اکتیویژن بالاًخره قصد پرداختن به یکی از بزرگ‌ترین انتقاد‌ها از سری بازی‌های کال‌ آو دیوتی، یعنی حجم فوق‌العاده بالای فایل‌ها را دارد. این شرکت درست پیش‌از انتشار کال آو دیوتی: بلک آپس ۶ در تاریخ ۲۵ اکتبر (۴ آبان)، از چندین تغییر برای کاهش فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز این بازی خبر داد.

طبق پست بلاگ کال آو دیوتی، یکی از تغییرات مهم، جدا کردن بخش وارزون از فایل‌های مورد نیاز برای بازی‌های سالانه‌ی کال آو دیوتی است؛ از تاریخ ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد)، هم‌زمان با انتشار فصل ۵ موسوم به Reloaded، بازیکنان این امکان را خواهند داشت که وارزون را به‌صورت جداگانه یا همراه با بازی اصلی دانلود کنند. این اقدام باعث کاهش چشم‌گیر حجم دانلود اولیه برای کسانی که فقط می‌خواهند بازی اصلی را تجربه کنند، خواهد شد.

علاوه‌بر جدا کردن وارزون، اکتیویژن فناوری جدیدی را برای بهینه‌سازی حجم فایل‌ها به‌کار خواهد گرفت که به کاهش حجم بازی روی دیسک منجر می‌شود؛ هم‌چنین، این شرکت قصد دارد بیشتر روی استریم کردن بافت‌ها (Texture Streaming) تکیه کند و به بازیکنان امکان انتخاب بین دو گزینه‌ی «بهینه‌شده» (پیش‌فرض) و «حداقلی» را برای استریمینگ ارائه کند.


 Activision
بهینه‌سازی فایل‌ها و جداکردن وارزون، بخشی از یک به‌روزرسانی بزرگ‌تر هستند که فایل‌های بازی را دوباره سازماندهی می‌کند و رابط کاربری جدیدی را برای مرور بازی‌های کال آو دیوتی معرفی خواهد کرد. این به‌روزرسانی قرار است در اواسط اکتبر عرضه شود. به‌عنوان پیش‌نیاز برای انجام این تغییرات، کاربران باید یک به‌روزرسانی حجیم را به‌عنوان بخشی از عرضه‌ی فصل پنجم بازی دانلود کنند.

اکتیویژن هم‌چنین به نگرانی‌های اخیر درباره‌ی حجم ۳۰۰ گیگابایتی شایعه‌شده برای بلک آپس ۶ پاسخ داده است. در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، این شرکت توضیح داد که اندازه‌های تخمینی که در صفحات پیش‌سفارش بازی نمایش داده شده‌اند، نشان‌دهنده‌ی اندازه‌ی واقعی دانلود یا فضای مورد نیاز برای بازی نیستند. این اعداد اغراق‌آمیز شامل نصب کامل چندین عنوان کال آو دیوتی و تمامی بسته‌های زبان است؛ نه نسخه‌ی عادی که بازیکنان نصب می‌کنند.

اکتیویژن درباره‌ی حجم دقیق فایل‌های بلک آپس ۶ اطلاعاتی ارائه نکرد؛ اما می‌گوید که این بازی در زمان عرضه، حجم کمتری نسبت‌به کال آو دیوتی: مدرن وارفر ۳ خواهد داشت. این شرکت قول داده تا با نزدیک‌تر شدن به زمان انتشار بازی، اطلاعات دقیق‌تری درباره‌ی حجم فایل‌ها‌ی آن ‌به‌اشتراک بگذارد.

برای بازیکنانی که مشتاق امتحان کردن نسخه‌ی جدید این فرانچایز محبوب هستند، اکتیویژن یک نسخه‌ی بتا از بازی بلک آپس ۶ را از تاریخ ۳۰ آگوست (۹ شهریور) میزبانی خواهد کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره