نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

بازی خاطره‌انگیز 2048 با چراغ‌های LED

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ توسعه‌دهنده‌ای خلاق، نسخه‌ی جذابی از بازی کلاسیک ۲۰۴۸ را با روشی جالب و با استفاده از تعدادی LED ساخته است.
 
زمانی در سرتاسر اینترنت تب‌وتاب زیادی برای بازی ۲۰۴۸ ایجاد شد. در این بازی باید با استفاده از کلیدهای جهت‌نما، خانه‌های شماره‌گذاری‌شده‌ی یکسان را با هم ترکیب می‌کردید. هدف نهایی رسیدن به خانه‌ی ۲۰۴۸ بود که بسیار چالش‌برانگیزتر از چیزی بود که در ابتدا به‌نظر می‌رسید. حالا توسعه‌دهنده‌ی خلاقی به‌نام دیوید این بازی را با استفاده از بُرد کوچک و تعدادی LED ساخته است که گزینه‌ای عالی برای سرگرمی به‌نظر می‌رسد.

ایده‌ی ساخت نسخه‌ی LED بازی ۲۰۴۸ در وب‌سایت Hackaday.io منتشر شده است. این پروژه بخشی از چالش بازی‌های کوچک (Tiny Games Challenge) به‌حساب می‌آید؛ جایی‌ که افراد در سرتاسر جهان تلاش می‌کنند با ساده‌ترین سخت‌افزار ممکن، بازی‌های جذاب بسازند.

قطعاً اختراع دیوید هم از نظر اندازه و هم از نظر دامنه بسیار کوچک محسوب می‌شود. برای ساخت این پروژه از قطعات زیر استفاده شده است:

LED-های WS2812b که اعداد مختلف بازی را با رنگ‌های خاص نشان می‌دهند
سنسور شتاب‌سنج LIS3DH برای کنترل بازی با کج‌کردن یا ضربه‌زدن
میکروکنترلر ESP32-S3 به‌عنوان واحد پردازش مرکزی
باتری داخلی و شارژ USB-C

نحوه‌ی نمایش بازی ساده است؛ هر LED به یک عدد روی صفحه‌ی بازی اختصاص دارد. LED با رنگ خاصی روشن می‌شود تا عدد خاصی را روی بُرد نشان دهد. برای انجام حرکت، می‌توانید دستگاه را کج کنید یا ضربه بزنید. LEDها جابه‌جا می‌شوند و شما وضعیت جدیدی از صفحه‌ی بازی خواهید داشت. به این کار ادامه دهید تا به امتیاز ۲۰۴۸ برسید.

کد بازی ۲۰۴۸ که با LED ساخته شده است، هنوز دردسترس قرار ندارد، اما امیدواریم این پروژه به‌زودی منتشر شود تا هرکسی بتواند در صورت تمایل آن را برای خود بسازد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر