نماد آخرین خبر

هوش مصنوعی جمنای گوگل به‌زودی می‌تواند «از عکس‌ها سؤال کند»

منبع
زوميت
بروزرسانی
هوش مصنوعی جمنای گوگل به‌زودی می‌تواند «از عکس‌ها سؤال کند»

زومیت/ دستیار پرسش از عکس‌ها با جمنای، به اپلیکیشن گوگل فوتوز افزوده‌شده و به‌زودی فعال می‌شود.
 
اوایل امسال، گوگل در رویداد Google I/O ویژگی‌ای به نام Ask Photos را برای سرویس «گوگل فوتوز» معرفی کرد که از هوش مصنوعی جمنای برای جست‌وجوی هوشمند تصاویر استفاده می‌کند. اکنون افزونه‌ای در اپلیکیشن Google Photos کشف شده است که احتمالاً به همین ویژگی اشاره دارد.

معمولاً بررسی کدهای درحال توسعه‌ی فایل APK اپلیکیشن‌ها به پیش‌بینی قابلیت‌هایی که ممکن است در آینده اضافه شوند کمک می‌کند. بااین‌حال، ممکن است این ویژگی‌های پیش‌بینی‌شده هرگز به نسخه‌ی عمومی نرسند.

طبق ارزیابی وب‌سایت Android Authority در نسخه‌ی بتای اپلیکیشن گوگل فوتوز، کدهایی دیده شده‌ است که به‌طور خاص به افزونه‌ی Ask Photos برای جمنای (با کد داخلی Robin) اشاره می‌کند.

گوگل در رونمایی از ویژگی مورد بحث توضیح داد که کاربر خواهد توانست از طریق پرسش‌های مبتنی‌بر زبان طبیعی، در میان عکس‌های گوشی خود جست‌وجو کند. به‌عنوان مثال، اگر از Ask Photos بپرسید: «شماره پلاک من چیست؟» به‌دنبال عکس‌هایی با پلاک ماشین‌ها می‌گردد.

گفته می‌شود که Ask Photos می‌تواند علاوه‌بر جست‌وجوی هوشمند، کارهایی مانند مرتب‌کردن و اشتراک‌گذاری عکس‌ها را انجام دهد. Ask Photos در قالب یک تب جدید به پایین اپلیکیشن Google Photos اضافه خواهد شد. این قابلیت در ماه‌های آینده ابتدا برای مشترکان گوگل وان و با زبان انگلیسی منتشر می‌شود.

به‌نظر می‌رسد Ask Photos هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد، بنابراین انتظار نداشته باشید که به‌زودی منتشر شود. باید مدت بیشتری صبر کنیم تا جزئیات بیشتری درباره‌ی این ویژگی به‌دست آوریم.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره