نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

تریلر گیم‌پلی Dune Awakening بازی را کاملا معرفی می‌کند

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی

دیجی کالا/ از زمانی که فیلم دون (Dune) عرضه شد، طرفداران این فیلم به دنبال بازی آن بودند. به دلیل اینکه دنیای دون پتانسیل بسیار زیادی برای ساخت یک بازی داشته و به همین دلیل شرکت‌های مختلف به فکر ساخت یک بازی از آن افتادند. عنوانی که بیشتر از هر بازی دیگری از سری دون سر و صدا به پا کرد بازی دون: رستاخیز (Dune: Awakening) بود. حال شرکت سازنده بازه زمانی عرضه این بازی را اعلام کرده است.

بازی دون رستاخیز در سبک چند نفره آنلاین گسترده (MMO) بوده و حالت جهان باز دارد. به دلیل همین انتخاب خاص شرکت سازنده، بازی رستاخیز محبوبیت زیادی پیدا کرده و توانسته توجه طرفداران مجموعه دون و گیمرها را به خود جلب کند. این بازی قرار است برای کنسول‌های نسل نهمی و کامپیوتر عرضه شود.

در رویداد گیمزکام (Gamescom) طرفداران مجموعه دون با یک تریلر ۵ دقیقه‌ای از گیم‌پلی این بازی روبرو شدند. این برای اولین بار بود که شرکت سازنده از دنیا و گیم‌پلی بازی اطلاعاتی منتشر می‌کرد و به همین دلیل طرفداران از این تریلر استقبال بسیاری کردند. در این تریلر نشان داده شد که کاربران می‌توانند در دنیای بازی رستاخیز به گشت و گذار پرداخته و موارد مختلفی بسازند. از طرفی هدف اصلی آن‌ها یافتن ادویه (Spice) است که مهم‌ترین عنصر در دنیای دون است.

گیم‌پلی بازی دون: رستاخیز
بازی دون: رستاخیز در خطرناک‌ترین سیاره دون جریان دارد. در این بازی کاربران باید تلاش کنند تا در این سیاره دوام آورده و با دشمنان مقابله بکنند. همینطور اینکه باید تلاش کنند تا جریان ادویه را بیشتر کرده و در این دنیا شهرت بیشتری پیدا کنند. با این کار شخصیت آن‌ها در دنیای بازی قوی‌تر شده و راحت‌تر می‌توانند در دنیای دون پیشرفت بکنند.


نکته اینجاست که برای کرکتر اصلی چندین راه مختلف وجود دارد. شما باید یک راه را انتخاب کرده و در آن مسیر شخصیت اصلی بازی را توسعه داده و قوی کنید. با این کار کرکتر اصلی شما راحت‌تر می‌تواند در دنیای بازی پیشرفت کند و جایگاه خاصی در این جامعه پیدا خواهد کرد. از طرفی این شخصیت شما در عضو شدن کرکتر اصلی به یک فرقه اهمیت دارد.

چیزی که در دنیای بازی دون اهمیت دارد ادویه است. شما باید تلاش کنید تا به گروه‌های مختلف ملحق شده و کنترل ادویه را بدست بگیرید. همینطور اینکه شما می‌توانید با خانه‌ای مختلف مثل هارکونن (Harkonnen) یا آترایدیس (Atreides) عهد کرده و به آن‌ها در یافتن ادویه کمک بکنید. در کنار همه این موارد مبارزه میان فرقه‌ها و گروه‌های مختلف هم وجود دارد که می‌تواند بازی را به شدت جذاب بکند.

بازی دون رستاخیز با توجه به سبکی که دارد قطعاً با استقبال خوبی روبرو خواهد شد. مخصوصاً اینکه دنیای دون پتانسیل بسیار زیادی داشته و در نتیجه اگر شرکت سازنده در زمینه تولید این بازی عملکرد خوبی از خود نشان دهد، بازی دون رستاخیز می‌تواند موفقیت بسیار زیادی کسب بکند.
در رویداد گیمزکام شرکت سازنده یک منطقه را در اختیار داشت و در آنجا یک نمونه ۳۰ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی وجود داشت. افرادی که در گیمزکام حضور داشتند می‌توانستند این نمونه را تجربه کنند ولی افرادی که در خانه بودند می‌توانستند از طریق پلتفرم‌های استریم مختلف این نسخه دمو از بازی دون: رستاخیز را دیده و یک دیدگاه کلی نسبت به بازی اصلی بدست بیاورند.

سازندگان بازی اعلام کردند که ارائه گیم‌پلی به طرفداران یک قدم بزرگ برای تیم سازندگان بود. به دلیل اینکه گیم‌پلی و دنیای بازی دون به شدت وابسته به عملکرد کاربران است و در نتیجه بسیار متغیر است. با این حال شرکت سازنده به بهترین نحو این کار را انجام داده و توانست گیم‌پلی بازی را به کامل‌ترین روش به طرفداران ارائه دهد.

در بازی دون: رستاخیز کاربران در یک خط زمانی کاملاً متفاوت از فیلم حضور دارند. جایی که پال آترایدیس (Paul Atreidis) هنوز به دنیا نیامده و در نتیجه آینده دنیای این بازی به طور کامل در دستان کاربران است. همین موضوع باعث شده تا بازی با فیلم‌ها تداخلی نداشته باشد و تنها عناصر آشنا میان این دو محتوای سرگرمی وجود داشته باشد.


طبق چیزی که در تریلر جدید مشخص شد، شرکت سازنده تمرکز زیادی به بحث داستان و جزئیات دنیای دون داشت. به همین دلیل طرفداران قطعاً از این بازی راضی خواهند بود و از آن خسته نخواهند شد. شرکت سازنده تمام تلاش خود را کرده تا دنیای بازی دون: رستاخیز یک دنیای بسیار غنی و پر جزئیات باشد. در نتیجه گشت و گذار در دنیای این بازی به شدت جذاب بوده و گذراندن زمان در آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

هنوز تاریخ رسمی عرضه بازی دون: رستاخیز اعلام نشده است. با این حال طبق چیزی که شرکت سازنده اعلام کرده ما باید شاهد عرضه این بازی در اوایل سال ۲۰۲۵ میلادی باشیم. با توجه به این بازه زمانی اعلام شده بازی دون رستاخیز زمستان امسال عرضه خواهد شد و طرفداران باید تا اعلام تاریخ دقیق عرضه این بازی صبر بکنند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره