نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

هوش مصنوعی جمینای به‌زودی به پیام‌های واتساپ هم پاسخ می‌دهد

منبع
زوميت
بروزرسانی
هوش مصنوعی جمینای به‌زودی به پیام‌های واتساپ هم پاسخ می‌دهد

زومیت/ ظاهراً گوگل قصد دارد هوش مصنوعی جمنای را به بخشی ضروری از زندگی روزانه‌ی ما تبدیل کند.
 
با یکپارچه‌سازی عمیق‌تر جمنای با اپلیکیشن‌های محبوب مانند اسپاتیفای و استفاده از این هوش مصنوعی به‌عنوان دستیار شخصی در سری پیکسل ۹، واضح به‌نظر می‌رسد که گوگل برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای مدل هوش مصنوعی خود دارد.

غول جستجوی اینترنت با افزودن افزونه‌های جدید، عملکرد جمنای را ارتقاء داده است. پس‌از ارائه‌ی افزونه برای برنامه‌های گوگل مانند Keep ،Tasks و Calendar و همچنین یوتیوب و یوتیوب موزیک، یافته‌های اخیر از اضافه‌شدن این هوش مصنوعی به اپلیکیشن‌های محبوب دیگر خبر می‌دهند.

در نسخه‌ی بتای اپلیکیشن گوگل با شماره نسخه‌ی 15.34.32.29.arm64، می‌توانیم دکمه‌های افزونه‌های جدید جمنای را برای واتساپ، پیام‌رسان گوگل و اعلان‌های سیستم اندروید فعال کنیم. این ابزارهای جدید هنوز کار نمی‌کنند، اما نگاهی اجمالی از آنچه باید انتظار داشته باشیم ارائه می‌دهند.


ظاهراً افزونه‌ی Messages عملکرد ساده‌ای دارد و امکان خواندن و پاسخ‌دادن به پیام‌ها با استفاده از اپلیکیشن Google Messages را فراهم می‌کند. ازطرفی افزونه‌ی واتساپ را داریم که می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی گوگل تبدیل شود، زیرا به کاربر اجازه می‌دهد پیام ارسال کند، آن‌ها را بخواند و حتی تماس‌های واتساپ را برقرار کند و همه‌ی این‌ها فقط با یک فرمان صوتی امکان‌پذیر می‌شود.

به‌هرحال افزونه‌ی Notifications امکانات جالبی ارائه خواهد داد. تصور کنید جمنای خلاصه‌ای از اعلان‌های دریافتی در زمان غیاب شما را ارائه دهد، آن‌ها را براساس اهمیت دسته‌بندی یا حتی براساس اعلان‌های اپلیکیشن‌های خاص، وظایفی را اجرا کند.

قابلیت‌های اشاره‌شده درمورد افزونه‌ی جمنای برای واتساپ فعلاً درحد پیش‌بینی هستند و باید کمی بیشتر منتظر بمانیم تا رسماً دردسترس قرار گیرند. به‌هرحال داشتن دستیار شخصی روی گوشی‌های هوشمند که واقعاً بتواند بسیاری از کارهای زمان‌بر را به‌جای ما انجام دهد بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد؛ راهی که از سال‌ها قبل آغاز شده است. اگرچه تاکنون تعداد زیادی دستیار صوتی با قابلیت‌های جذاب دردسترس قرار گرفته‌اند، هیچ‌کدام به‌عنوان دستیار کامل و بی‌نقص استفاده نمی‌شوند.

با اضافه‌شدن اپلیکیشن‌های متفرقه به جعبه ابزار روبه‌رشد جمنای گوگل، به‌نظر می‌رسد رقابت برای سلطه‌ بر بازار دستیارهای هوش مصنوعی اخیراً شدت بیشتری پیدا است. همچنین انتظار می‌رود اپل با سری آیفون ۱۶، ویژگی‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی ارائه دهد و تنور رقابت را در این حوزه داغ‌تر کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره