نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

کالبدشکافی پیکسل ۹ پرو XL؛ باتری دوتکه، تعویض آسان پورت USB-C

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ ویدیوی کالبدشکافی پیکسل ۹ پرو XL نشان می‌دهد این گوشی به‌دلیل طراحی جدید، تعمیرپذیری بهتری دارد.
 
وب‌سایت iFixit نگاهی به داخل پیکسل ۹ پرو XL انداخته و تغییرات طراحی گوگل برای بهبود دوام و قابلیت تعمیر این گوشی را بررسی کرده است.

اگرچه در مدل‌های پیکسل ۶ تا پیکسل ۸ پرو برای دسترسی به اجزای داخلی باید ابتدا نمایشگر را جدا می‌کردید، اما به‌لطف طراحی جدید پیکسل ۹ پرو XL می‌توان قاب پشتی و نمایشگر را به‌صورت مستقل جدا کرد. بنابراین، اگر نیاز به تعویض باتری داشته باشید، فقط باید پنل شیشه‌ای پشتی را جدا کنید.

البته شکسته‌شدن نمایشگر پیکسل ۹ پرو XL می‌تواند به مشکل جدی تبدیل شود. iFixit می‌گوید جداسازی نمایشگر بدون آسیب‌رساندن به آن دشوار خواهد بود. به‌هرحال، جداسازی شیشه‌ی بالایی به‌سادگی انجام می‌شود. ازطرفی مثل نسل‌های پیشین پیکسل، در مدل جدید گوشی گوگل نیز جداسازی باتری همچنان دشوار به‌نظر می‌رسد.

در طراحی جدید پیکسل ۹ پرو XL، صفحه‌ی میانی جدیدی وجود دارد که نمایشگر به آن متصل می‌شود و سایر اجزا در طرف دیگر قرار دارند. این صفحه که حفره‌ی بزرگی در وسط خود دارد و با هیت‌سینک برای خنک‌سازی نمایشگر و احتمالاً باتری پوشانده می‌شود، استحکام ساختاری بیشتری به‌ارمغان می‌آورد. گوگل ادعا می‌کند که این گوشی‌ها دو برابر بادوام‌تر از پیکسل ۸ هستند.

باید اشاره کنیم درگاه USB-C پیکسل ۹ پرو XL اکنون به‌همراه سیمکارت روی برد مجزا قرار دارد و بدین‌ترتیب درصورت خرابی، می‌توان آن را به‌راحتی تعویض کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره