نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

طراحی پلی‌استیشن 5 پرو لو رفت

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
طراحی پلی‌استیشن 5 پرو لو رفت

شهر سخت افزار/ اگر شما هم برای معرفی نسخه پرو کنسول پلی‌استیشن 5 سونی لحظه‌شماری می‌کنید، بهتر است بدانید رسانه فرانسوی Dealabs طراحی احتمالی آن را افشا کرده است.

هرچند هنوز همه‌چیز در حد شایعه است، اما احتمال دارد سونی تا پایان ماه آینده یک نمایشگاه با محوریت پلی‌استیشن برگزار کند و در آن از کنسول جدید پلی‌استیشن 5 پرو رونمایی شود. این اطلاعات از جف گراب که به‌عنوان منبعی قابل‌اعتماد شناخته می‌شود، نقل شده است.

انتشار نقاشی از طراحی PS5 Pro
Dealabs ادعا می‌کند که بسته‌بندی کنسول را دیده و نام آن PS5 Pro است. این منبع می‌گوید با این‌که به دلایل کپی‌رایت نمی‌توانند تصویر مستقیم پلی‌استیشن 5 پرو را به اشتراک بگذارند، اما تصویری از طراحی آن را نقاشی و منتشر کرده‌اند.


گفته می‌شود طراحی PS5 پرو تا حد زیادی شبیه به PS5 اسلیم است که چند ماه پیش عرضه شد. این کنسول به رنگ سفید خواهد بود و در بخش جلویی دارای دو پورت USB Type-C و دکمه پاور است. انتظار می‌رود که شاسی این کنسول دارای سه نوار مشکی ضخیم در بخش میانی باشد.


جالب این‌که دستگاهی که توسط افشاگرها رؤیت شده، درایو فیزیکی ندارد، هرچند ممکن است به این دلیل باشد که آن‌ها فقط نسخه دیجیتال پلی‌استیشن 5 پرو را مشاهده کرده باشند. در هر صورت انتظار نمی‌رود که همراه با PS5 پرو کنترلرهای جدیدی عرضه شود و با همان کنترلرهای DualSense روانه بازار خواهد شد.

شایعه شده که PS5 پرو در بخش پردازنده مرکزی دارای 8 هسته مبتنی بر ریزمعماری Zen 5 و گرافیک جدید RDNA 3 با شتاب‌دهنده ری تریسینگ بر پایه RDNA 4 خواهد بود. گفته می‌شود که APU پلی‌استیشن پرو دارای 60 واحد محاسباتی (Compute Units) است که نسبت به 36 واحد در PS5 استاندارد، به طرز چشم‌گیری افزایش یافته است. این کنسول 16 گیگابایت حافظه رم با سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه دارد که نسبت به حافظه 14 گیگابیتی در مدل استاندارد، به طرز چشم‌گیری ارتقا یافته است.

گفته می‌شود که PS5 Pro ممکن است در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی شود، اما تاریخ عرضه آن هنوز روشن نیست. سونی احتمالاً پلی‌استیشن جدید را برای فصل تعطیلات سال نو آماده کرده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره