نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

سامسونگ گوشی گلکسی کوانتوم 5 را با تراشه رمزنگاری کوانتومی معرفی کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
سامسونگ گوشی گلکسی کوانتوم 5 را با تراشه رمزنگاری کوانتومی معرفی کرد

دیجیاتو/ دستگاه جدید سامسونگ در کنار چیپست اصلی از تراشه دیگری برای ارتقا سطح امنیت کاربران هنگام انجام تراکنش‌های بانکی استفاده می‌کند.

سامسونگ به‌تازگی نسخه متمرکز بر امنیت گلکسی A55 را با نام گلکسی کوانتوم 5 معرفی کرده است. سامسونگ این دستگاه را با همکاری شرکت اپراتور «SK Telecom» ساخته و در بازار کره جنوبی عرضه می‌کند.

به‌ گزارش «Sammobile»، سامسونگ در گوشی جدید خود علاوه‌بر تراشه اصلی از تراشه دیگری هم برای رمزنگاری کوانتوم استفاده کرده تا کاربران حین انجام تراکنش‌های آنلاین بانکی امنیت بیشتری داشته باشند. این دستگاه با قیمت 465 دلار و در 3 رنگ آبی یخی،‌ یاسی و دریایی به دست شهروندان کره جنوبی می‌رسد.

مشخصات گلکسی کوانتوم 5
محصول جدید سامسونگ صفحه‌نمایش 6.6 اینچی سوپر امولد (Super AMOLED) دارد و از وضوح فول اچ‌دی پلاس، رفرش‌ریت 120 هرتز و فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کند. همچنین گوریلا گلس ویکتوس پلاس از نمایشگر این گوشی محافظت می‌کند و حسگر اثر انگشت اپتیکال نیز زیر صفحه‌نمایش قرار دارد.

3 دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و 5 مگاپیکسلی ماکروو در بدنه پشتی قرار گرفته‌اند و دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی نیز در حفره بالای نمایشگر جای گرفته است. با دوربین‌های کوانتوم 5، می‌توانید ویدیوهایی با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم‌برثانیه ضبط کنید.

همان‌طور که ابتدا گفتیم گلکسی کوانتوم 5 در کنار چیپست اصلی، تراشه مولد عدد تصادفی کوانتومی (QRNG) دیگر با نام S2Q000 دارد و برای ارتقای سطح امنیت کاربران هنگام انجام تراکنش‌های بانکی، فرایند تولید اعداد تصادفی را با سامسونگ Knox ترکیب می‌کند.

مشابه گلکسی A55، این دستگاه نیز از اگزینوس 1480 بهره می‌برد و 8 گیگابایت رم را کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران می‌گذارد. این دستگاه اندروید 14 را اجرا می‌کند و 4 سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل دریافت خواهد کرد. از دیگر مشخصات گلکسی کوانتوم 5 می‌توان به باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی، فست‌شارژ 25 واتی، پشتیبانی از فناوری 5G، وای‌فای 6، بلوتوث 5.3 و پورت Type-C اشاره کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر