نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

بیشترین افزایش ثروت در سال 2024 به نام مارک زاکربرگ ثبت شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
بیشترین افزایش ثروت در سال 2024 به نام مارک زاکربرگ ثبت شد

دیجیاتو/ زاکربرگ اکنون در رتبه چهارم فهرست ثروتمندترین افراد قرار دارد و ثروتش فقط 7 میلیارد دلار از «برنارد آرنو» کمتر است.

ثروت «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در سال جاری 54 میلیارد دلار افزایش یافته است. طبق گزارش‌های موجود، دارایی زاکربرگ با افزایش بیش از 40 درصدی در بیش از 8 ماه به 182 میلیارد دلار رسیده است.

براساس گزارش اینسایدر، ثروت مارک زاکربرگ امسال بیش از هر فرد دیگری افزایش پیدا کرده است. بنیانگذار و مدیرعامل متا امسال 54 میلیارد دلار ثروتمندتر شده است و براساس شاخص میلیاردهای بلومبرگ، دارایی خالص او به 182 میلیارد دلار رسیده است. او اکنون در رتبه چهارم فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد و ثروتش فقط 7 میلیارد دلار از «برنارد آرنو»، بنیانگذار و مدیرعامل LVMH که در جایگاه سوم قرار دارد، کمتر است.

پیشی‌گرفتن مارک زاکربرگ از مدیرعامل انویدیا

نکته جالب اینکه رکورد افزایش ثروت سالانه در آغاز این هفته در اختیار مدیرعامل انویدیا بوده است، اما کاهش شدید قیمت سهام این شرکت سازنده تراشه باعث‌شده تا ثروت هوانگ 11.5 میلیارد دلار کاهش پیدا کند. ارزش دارایی‌های هوانگ در سال جاری با 44 میلیارد دلار افزایش به حدود 93 میلیارد دلار رسیده است.

متا پلتفرم‌های فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و تردز را در اختیار دارد و مدیرعامل آن، یعنی زاکربرگ طی چند سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی روی واقعیت مجازی، متاورس و هوش مصنوعی انجام داده است. این سرمایه‌گذاری‌ها در ابتدا باعث نگرانی سرمایه‌گذارن شده بود و باعث‌شد بیش از 75 درصد از سهام متا بین سپتامبر 2021 تا نوامبر 2022 بریزد.

اما رونق گسترده هوش مصنوعی و وجود نشانه‌هایی مبنی بر اینکه متا در حال مهار هزینه‌های خود است، میزان علاقه‌مندی به این شرکت را به‌عنوان یک رهبر بالقوه در نسل بعدی فناوری، ارتباطات و سرگرمی افزایش داده است.

سهام متا اکنون بیش از پنج برابر از پایین‌ترین سطح خود در سال 2022 افزایش یافته و ارزش شرکت را به 1.3 تریلیون دلار رسانده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر