نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

گوشی جدید TCL دکمه‌ای برای سیاه‌وسفید شدن دارد

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ تی‌سی‌ال دو گوشی میان‌رده با فناوری نمایشگر NextPaper برای مطالعه‌ی آسان کتاب معرفی کرد.
 
TCL در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۴ دو گوشی هوشمند جدید با فناوری نمایشگر NextPaper خود معرفی کرد که هدف اصلیشان کاهش فشار بر چشمان است. این گوشی‌ها TCL 50 NxtPaper و TCL 50 Pro NxtPaper نام دارند.

هردو گوشی به نمایشگر ۶٫۸ اینچی NxtPaper با وضوح +Full HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهزند. پنل NxtPaper در طرفین خمیدگی ۲٫۵ بُعدی دارد و حسگر اثر انگشت در دکمه‌ی پاور روی فریم جانبی ادغام شده است.



بالای نمایشگر مدل ۵۰، دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی و در مدل ۵۰ پرو دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار دارد. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی و دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی در هر دو گوشی یکسان‌اند.

یکی دیگر از تفاوت‌های بین مدل‌های ۵۰ و ۵۰ پرو فضای ذخیره‌سازی است. مدل ۵۰ با ۲۵۶ گیگابایت و مدل ۵۰ پرو با ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دردسترس قرار می‌گیرد که می‌توان با کارت microSD آن را ارتقا داد.




براساس اطلاعات رسمی، هر دو گوشی به هشت گیگابایت رم و پردازنده‌ی دیمنسیتی ۶۳۰۰ مدیاتک مجهز هستند و سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را اجرا می‌کنند. تی‌سی‌ال وعده‌ی دو سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل برای این گوشی‌ها می‌دهد.

فناوری NxtPaper باعث می‌شود صفحه‌نمایش مانند کاغذ به‌نظر برسد. تی‌سی‌ال دکمه‌ای فیزیکی در سمت راست، زیر دکمه‌ی پاور، قرار داده که با فشار آن می‌توانید بین حالت‌های Normal و Color Paper و Max Ink جابه‌جا شوید. حالت Max Ink با سیاه‌وسفید کردن نمایشگر ۲۶ روز شارژدهی درحالت آماده‌ به کار یا هفت روز مطالعه با گوشی بدون نیاز به شارژ مجدد فراهم می‌کند. این حالت اپلیکیشن‌هایی را که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند متوقف می‌کند تا تمرکز و آرامش بیشتری هنگام مطالعه داشته باشید.


هر دو گوشی جدید تی‌سی‌ال از باتری ۵۰۱۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۳۳ وات نیرو می‌گیرند؛ اما فقط مدل پرو با آداپتور شارژ در جعبه عرضه می‌شود. برای تی‌سی‌ال ۵۰ و ۵۰ پرو می‌توان کاور مخصوص و قلم T-Pen را سفارش داد.

گوشی‌های جدید تی‌سی‌ال در رنگ‌های ارغوانی، مشکی، آبی سفید و طلایی عرضه می‌شود. تی‌سی‌ال قیمت گوشی جدید ۵۰ را ۲۲۹ یورو (۲۵۴ دلار) و مدل ۵۰ پرو را ۲۹۹ یورو (۳۳۲ دلار) اعلام کرده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره